خرید سه رام قطار برای متروی قم

سرپرست سازمان قطار شهری قم گفت: در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور، سه رام قطار به‌صورت ویژه به قم اختصاص داده‌شده و برای تأمین منابع مالی آن اوراق مشارکت در نظر گرفته‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خرید سه رام قطار برای متروی قم
شناسه : 68367 | انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدرضا انگشت‌باف در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به اهمیت تأمین منابع خرید سه رام قطار شهری اشاره کرد و اظهار داشت: ما یک سری ملاحظات منطقه‌ای داریم که شورا برای ما مشخص می‌کند و یک سری ملاحظات ملی داریم که مجلس و وزارت کشور برای ما تعیین تکلیف می‌کنند.

وی به تأکید دولت در تهیه سه رام قطار برای به بهره‌برداری از خط A مترو اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور این سه رام قطار به‌صورت ویژه به قم اختصاص داده‌شده و برای تأمین منابع مالی آن اوراق مشارکت در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست سازمان قطار شهری قم از تلاش مدیریت شهری برای جذب حداکثری اوراق مشارکت خبر داد و گفت: هر مقداری از اعتبار موردنیاز خرید سه رام قطار بیشتر توانستیم جذب کنیم، به نیازهای دیگر در تکمیل و توسعه مترو اختصاص خواهیم داد.

وی ادامه داد: ادامه مطالعات فاز دو مترو نیز یکی از مواردی است که باید برای آن اعتبار مشخصی در نظر بگیریم و شورای شهر قم آن را در دستور کار سازمان قطار شهری قرار داده است.

انگشت‌باف از تأکید مدیریت شهری برای تکمیل فاز یک مترو خبر داد و گفت: در صورت تصویب این لایحه توسعه مترو به سمت مسجد مقدس جمکران در دستور کار قرار خواهد گرفت و دستور حفاری ایستگاه باقی‌مانده صادر می‌شود؛ با این اقدامات توسعه مترو به سمت جمکران در بازه سه‌ساله محقق خواهد شد.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.