افزایش زیبایی مناظر شهری قم با گل‌دهی درختچه‌های گل محمدی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بر افزایش زیبایی مناظر شهری با گل‌دهی درختچه‌های گل محمدی در سطح شهر تأکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش زیبایی مناظر شهری قم با گل‌دهی درختچه‌های گل محمدی
شناسه : 67957 | انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به شادابی فضای سبز شهری در فصل بهار اظهار داشت: یکی از گونه‌هایی که در این روزها زیبایی خاصی دارد و به گل نشسته و موردتوجه شهروندان نیز هست، گل محمدی بوده که توسعه قابل‌توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه در راستای راهبردهای توسعه فضای سبز شهری که یکی از آن‌ها استفاده از گونه‌های مقاوم و سازگار است، گونه گل محمدی وارد فضای سبز شهر قم شده است افزود: این موضوع در راستای سیاست‌های سازمان پارک‌ها برای استفاده از گونه‌های سازگار و رسیدن به حداکثر بهره‌وری در فضای سبز شهری است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: برنامه‌ریزی ما به این‌گونه است که از گونه‌های گیاهی استفاده کنیم که علاوه بر کارکرد منظر و اکولوژیک و… بتوانیم اهداف اقتصادی و ثمردهی نیز داشته باشیم و در به همین منظور گونه گل محمدی وارد فضای سبز شهر قم شده و سازگاری خوبی نیز نشان داده است.

وی گفت: تحمل گیاه در برابر شرایط کم‌آبی، تحمل در برابر گرما و سرما، تحمل در برابر شرایط شوری آب‌وخاک و سازگاری با شرایط و آلودگی‌های شهری ازجمله مزایای استفاده از گونه گل محمدی در شهر قم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه کاشت در عرصه‌های وسیع، کاشت به فرم توده کاری و درختچه‌ای، کاشت به‌صورت پرچینی در معابر و… جزو استفاده‌های این‌گونه در سطح شهر قم بوده است خاطرنشان کرد: ثمردهی گل محمدی در فصل بهار علاوه بر زیبایی منظر، با عطر خاصی که دارد رضایت‌مندی شهروندان را نیز به همراه داشته و اقدام به چیدن آن‌ها نیز کرده‌اند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.