توسعه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قم/ نمایش‌ها محصول تلاش نیروهای مسجدی هستند

کارگردان و نمایشنامه‌نویس مطرح کشور با اشاره به فعالیت ۱۳۰ گروه نمایشی در قالب تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قم، گفت: این رقم نسبت‌به جمعیت قم واقعاً قابل توجه است، ضمن اینکه تقریباً تمامی فعالیت‌ها در خود مساجد و توسط نیروهای برآمده از مسجد انجام می‌شود که این هم یک ویژگی منحصربه‌فرد برای قم محسوب می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توسعه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قم/ نمایش‌ها محصول تلاش نیروهای مسجدی هستند
شناسه : 66269 | انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از حوزه هنری قم، سید حسین فدایی‌حسین با اشاره به برگزاری سومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در استان قم، اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های فعالیت تئاتر بچه‌های مسجد در قم که به عنوان ویژگی خاص آن می‌توان نام برد، گستردگی کار نسبت به جمعیت در مقایسه با سایر استان‌هاست.

این کارگردان و مدرس تئاتر تصریح کرد: رسیدن به رقم ۱۳۰ گروه فعال در استان کوچکی مثل قم واقعاً قابل توجه است.

این نمایشنامه‌نویس مطرح کشور افزود: تفاوت دیگر این است که تقریباً تمامی فعالیت‌های تئاتر بچه‌های مسجد در قم در خود مساجد و توسط نیروهای برآمده از مسجد انجام می‌شود و حوزه‌ هنری تنها پشتیبان و حمایت‌کننده است که این هم یک ویژگی منحصربه‌فرد برای قم محسوب می‌شود.

فدایی‌حسین در خصوص اینکه تئاتر بچه‌های مسجد در قم تا چه اندازه به اهداف رویداد تئاتر بچه‌های مسجد نزدیک شده است، گفت: از آنجا که فعالیت تئاتر بچه‌های مسجد قم در شکل فعلی تقریباً زودتر از سایر استان‌ها شروع شده می‌توان گفت به اهداف مورد نظر این جریان نزدیک‌تر است.

پیشکسوت تئاتر قم افزود: از جملۀ این اهداف می‌توان به شناسایی گروه‌های فعال در مساجد، برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای مربیان، حمایت و پشتیبانی از گروه‌های فعال، فراهم کردن شرایط تولید و اجرا و همچنین برگزاری منظم سلسله رویدادهای اجرایی اشاره داشت که از چهارسال قبل کلید خورده و به صورت مستمر در حال اجراست.

فدایی‌حسین در خصوص چشم‌انداز تئاتر مردمی بچه‌های مسجد نیز عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی و چشم‌انداز تعیین شده برای گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های تئاتر بچه‌های مسجد در سال جاری و سال‌های آینده قرار است به مربیان فعال آموزش‌های تخصصی در زمینه های کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی و طراحی هنری ارائه شود.

مدرس سلسله دوره‌های آموزشی رویداد محرابیان خاطرنشان کرد: همچنین تلاش خواهد شد ضمن هماهنگی با نهادهای تأثیرگذاری مثل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بسیج، شهرداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و …، از گروه‌های فعال حمایت بیشتری صورت بگیرد تا آثار تولید شده توسط گروه‌ها بتواند در سطح گسترده‌تر و برای مخاطبان بیشتری به اجرا دربیاید.

نوشته های مشابه
اهمیت تشخیص اولیه در سرطان پستان
برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در قم
برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد قم معرفی شدند
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.