برگزیدگان دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» تجلیل شدند

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی استان قم، برگزیدگان دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» معرفی و تجلیل شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» تجلیل شدند
شناسه : 66075 | انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» امروز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه با حضور مدیران استانی و اصحاب رسانه در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد.

مهدی کلانترزاده رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره «شهر ما» به ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره شهری پرداخت و اظهار کرد: در این جشنواره ۱۰ موضوع و ۵۰ زیر موضوع محور در ۹ قالب خبری و تصویری در دستور کار این جشنواره قرار داشت که تنها ۱۰ مورد، توجه اصحاب رسانه را به خود جلب کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه قم از ظرفیت رسانه‌ای بالایی برخوردار است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم در سومین دوره جشنواره رسانه‌ای شهرما، موانع و مشکلات موجود را رفع کنیم تا شاهد توجه بیش‌تر اصحاب رسانه به آن باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در مجموع ۳۶۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است، خاطرنشان کرد: در بخش ویژه جشنواره رسانه‌ای شهرما با موضوع جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، شاهد حضور پرشور اصحاب رسانه‌ بودیم.

کلانترزاده با بیان اینکه برای نخستین بار در سال آینده ۴ ردیف بودجه به بخش رسانه‌ای شهرداری قم اختصاص پیداکرده است، تصریح کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی مجموعه مدیریت شهری در چهار محور تحلیل، سامانه ۱۳۷، انتشار اخبار و راهبری رسانه برای سال ۱۴۰۲ بودجه دیده‌شده است.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای زائرین کریمه، یادآور شد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره نیز تا ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ است و امیدواریم در این جشنواره نیز شاهد حضور اصحاب رسانه باشیم.

تصاویر آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» برگزیدگان دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» تجلیل شدند

همچنین امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در سخنان کوتاهی با بیان اینکه خبررسانی یک موضوع مهم و حساس است، از رسالت خبرنگاران به عنوان رسالت پیامبران یاد کرد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه‌ رسالت‌ سنگینی دارند، مطرح کرد: فعالین این عرصه باید با وجدان کاری به دنبال تحقق رسالت‌های خبررسانی خود در جامعه باشند.

تصاویر آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» برگزیدگان دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» تجلیل شدند

مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم به عنوان سخنران دیگر این آیین با تأکید بر اینکه جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» باید موجب افتخار شهروندان قمی به این شهر شود، گفت: شهر قم ۴ هجرت هویت‌ساز را به خود دیده و ما شهروندان قم باید به قمی بودن خود افتخار کرده و به آن ببالیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه امروز مدیریت شهری به دنبال توسعه همه‌جانبه شهر است، عنوان کرد: تلاش بر این است خدمات مدیریت شهری با مدیریت فرهنگی عجین شده و توسعه شهر در ابعاد مختلف را شاهد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری، امروز جنگ دنیا، جنگ رسانه‌ها است، خاطرنشان کرد: قم مورد توجه عظیم رسانه‌های بیگانه است و این موضوع اهمیت مباحث رسانه‌ای در استان قم را نشان می‌دهد.

پیشکسوت رسانه‌ای استان قم با بیان اینکه باید شاهد نقش‌آفرینی اصحاب رسانه در جنگ‌ ترکیبی امروز باشیم، تصریح کرد: در حوزه فعالیت رسانه‌ای در استان قم و در دیپلماسی رسانه‌ای استان متأسفانه در تراز مناسبی قرار نداریم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت قم از نظر منابع انسانی و چهره‌های علمی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بی‌نظیر است، یادآور شد: باید به این میراث عظیم فرهنگی در استان قم افتخار کنیم و از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

تصاویر آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» برگزیدگان دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» تجلیل شدند

در بخش دیگری از این مراسم، بیانیه هیئت داوران دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» متشکل از آقایان مجتبی سلطانی، محمد شاکری، روح‌الله کریمی، مهدی بخشی سورکی، سید مهدی حسینی، محسن قائمی امیری، مهدی مریزاد، علی اصغر فاریابی و حجت‌الاسلام علی اسفندیار در رشته‌های مختلف مکتوب، گزارش تصویری و مستند رسانه‌ای توسط محمد شاکری قرائت شد.

اعضای هیئت داوران در بخشی از این بیانیه ضمن تبیین و تشریح نقاط قوت و ضعف آثار دریافت‌شده، تأکید کردند: «دومین دوره جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» در حالی به پایان رسید که در سراسر کشور رسانه‌های رسمی به دلایل مختلف، در رکودی طولانی به سر می‌برند. در این میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره «شهر ما» نشان می‌دهد در شهر قم خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان و اصحاب محترم رسانه نسبت به مسائل مبتلابه شهری دغدغه‌مند بوده و برای روشن ساختن نقاط مبهم و مغفول عملکرد مدیریت شهری تلاش می‌کنند. ضمن تقدیر از مجموعه شهرداری قم بابت اجرای دو دوره جشنواره رسانه‌ای «شهر ما»، امیدواریم شاهد تداوم این حرکت با در نظر گرفتن سیر صعودی و به‌منظور پیشرفت و اعتلای ظرفیت‌های رسانه‌ای باشیم.

تصاویر آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» برگزیدگان دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» تجلیل شدند

*معرفی برگزیدگان

در بخش خبر مهدی جعفری از پایگاه خبری دیدار قم با عنوان «اثر مرده‌ها روی زمین می‌مانند»، اصغر شهربازی از خبرگزاری ایرنا با اثر «طرح‌های مدیریت شهری قم در چه وضعیتی هستند؟» و سید محمدرضا بهشتی‌پور از خبرگزاری ایرنا با اثر «شرکت‌های دانش‌بنیان برای مدیریت بهتر پسماند شهر قم طرح بدهند»، به ترتیب رتبه‌های نخست، سوم و شایسته تقدیر را کسب کردند.

همچنین سه رتبه برتر بخش مصاحبه را نیز به ترتیب محمدمهدی عنایت‌پور از پایگاه خبری «شهر۲۰» با عنوان «خطر تکرار پلاسکو در کمین ۱۶ مرکز تجاری»، راضیه رضایی از پایگاه خبری «شهر۲۰» با عنوان «من محروم نیستم» و سید محمدحسین تقوی از خبرگزاری ایسنا با عنوان اثر «فرهنگ شهروندی آخرین تکه پازل شهر سبز» به خود اختصاص دادند.

در بخش گزارش خبری نیز وجیهه غلامحسین‌زاده از پایگاه خبری «شهر۲۰» با عنوان «مادران نامرئی» رتبه نخست، فاطمه جمال‌زاده از خبرگزاری فارس با عنوان اثر «شغل‌های هزار رنگ هنوز زیر آسمان یکرنگ قم نفس می‌کشند» رتبه دوم و محبوبه آقانوری از روزنامه شاخه سبز با اثر «سیری در خانه موزه شهیدان زین‌الدین؛ ۶۰۹۰ شهید قمی مهمان‌خانه فرمانده شدند» رتبه شایسته تقدیر را کسب کردند.

تصاویر آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» برگزیدگان دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» تجلیل شدند

برگزیدگان بخش یادداشت نیز علی البرزی از پایگاه رسانه‌ای آوای جام جم با اثر بحران «آلودگی کلامی» در شهر رتبه نخست، مهدی هواسی از پایگاه رسانه‌ای قمنا با اثر «چرا بسیاری از شهروندان قمی به اتوبوس‌های شهری رغبتی ندارند؟!» رتبه دوم و عباس جعفری از روزنامه ایمان با اثر «چالش‌های محیط زیستی پیامد توسعه ناسازگار شهر قم در بستر رودخانه قمرود» رتبه سوم را از آن خود کردند.

همچنین رتبه دوم و سوم بخش تیتر را نیز وجیهه غلامحسین‌زاده از پایگاه خبری «شهر۲۰» با اثر «دفن آرزوها در گودال «کشاورز»»  و  حسن شیخ حائری از خبرگزاری فارس با اثر «این بوستان دیگر «جوان» نیست» به خود اختصاص دادند.

داوران بخش گزارش تصویری چهارمین جشنواره رسانه‌ای شهرما، احمد ظهرابی از خبرگزاری ایسنا و محمد محسن‌زاده از خبرگزاری میزان را برگزیدگان این بخش اعلام کردند.

برگزیدگان دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» تجلیل شدند

در بخش مستند رسانه‌ای نیز زهره بیادی، معصومه سعادتی فردو، فاطمه آقامحمدی و زهره زمانیان از مرکز خبر صداوسیمای استان قم به ترتیب رتبه‌های اول، دوم، سوم و شایسته تقدیر را کسب کردند.

بخش ویژه جشنواره نیز که با موضوع جهاد تبیین در مدیریت شهری بود هیفا پردل از هفته‌نامه پردیسان نوین با اثر «جهاد تبیین در اولویت مدیریت شهری»، علی شعبانی از پایگاه خبری ۵۹۸ با اثر «نقش جهاد تبیین در مدیریت شهری» و  سید مهدی جابری بناب با اثر «جهاد تبیین در مدیریت شهری» با رویکرد سیاست‌گذاری فرهنگی به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

گفتنی است در این آئین، روزنامه ایمان، روزنامه گویه به‌عنوان رسانه‌های برگزیده و شاخص در بخش انتشار و بازنشر اخبار مدیریت شهری، پرداخت تخصصی به موضوعات شهری و ابوالفضل رئیس جعفری برای پرداخت به موضوعات شهری در قالب طنز تقدیر شدند.

تصاویر/ آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» برگزیدگان دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» تجلیل شدند

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.