۳۱۳ موکب پذیرای زائران مسجد جمکران در نیمه‌شعبان می‌شوند/ با مسدود کردن مسیرهای منتهی به جمکران مخالفیم

رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه مسجد مقدس جمکران از آماده‌سازی ۱۶۰ هکتار پارکینگ و استقرار ۶۰ موکب در داخل و ۳۱۳ موکب در بیرون مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه‌شعبان خبر داد و گفت: با بستن مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران موافق نیستیم و باید طرحی مهندسی از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک استان برای دسترسی به مسجد جمکران پیش‌بینی شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۳۱۳ موکب پذیرای زائران مسجد جمکران در نیمه‌شعبان می‌شوند/ با مسدود کردن مسیرهای منتهی به جمکران مخالفیم
شناسه : 65314 | انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، ابراهیم صدوقی در نشست خبری تشریح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه‌شعبان اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران به تعبیر رهبر معظم انقلاب پایگاه عظیم تشیع است و محوریت فعالیت‌ها در حوزه مهدوی در این مکان مقدس است که باید تلاش شود تا رویکرد مردم به این مسجد روز به روز افزایش یابد.

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران بیان داشت: هر ساله اقبال مردم برای حضور در مسجد مقدس جمکران افزوده می‌شود و در این سال‌ها افزایش این استقبال به وضوح دیده می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام نیمه‌شعبان بیان داشت: در این ایام ۴ هزار نفر از خادمان در مسجد مقدس جمکران از عاشقان حضرت ولیعصر (عج) میزبانی می‌کنند.

صدوقی با اشاره به برنامه‌های اسکان و پذیرایی از زائران بیان داشت: امسال قرار شد در داخل مسجد مقدس جمکران و در پارکینگ شماره دو با توجه به سرمای هوا به منظور تسهیل در ارائه خدمات به زائران، ۶۰ موکب پذیرایی خدمت‌رسانی کنند.

وی بیان داشت: در رینگ اول اطراف مسجد مقدس جمکران نیز ۳۱۳ موکب برای خدمت رسانی به زائران استقرار می‌یابند.

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران افزود: شبستان کربلا ویژه مراسم آقایان و شبستان امام حسن عسکری (ع) محل برگزاری برنامه‌ها به صورت خانوادگی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مسجد مقدس جمکران وجود دارد افزود: در ایام نیمه‌شعبان ۶۰ چشمه موقتی نیز در فضاهای مختلف مسجد تعبیه خواهد شد.

وی عنوان داشت: اقدامات کشوری برای برپایی باشکوه مراسم نیمه‌شعبان در مسجد مقدس جمکران صورت گرفته است و شهرداری تهران ۲۵۰ پاکبان به این مسجد اعزام می‌کند و امیدواریم دستگاه‌های استانی با نگاه ملی برای خدمت رسانی در عرصه خدمات دهی به زائران مسجد جمکران حضور یابند.

صدوقی افزود: از نهادهای مختلف همانند آموزش و پرورش، اوقاف و دیگر نهادها نیز انتظار می‌رود مراکز اسکان برای زائران را در اختیار آنان قرار دهند و نظارت خوبی از سوی مسیولین نظارتی بر روی قیمت‌های اسکان صورت گیرد.

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ۱۶۰ هکتار پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران آماده سازی شده است افزود: ۱۴۶۸ سرویس بهداشتی در اطراف مسجد برای رفاه حال زائران تعبیه خواهد شد.

وی بیان داشت: انتظار داریم که شهروندان قمی از وسایل حمل و نقل عمومی برای مراجعه به مسجد مقدس جمکران در شب و روز نیمه‌شعبان استفاده کنند و با این اقدام به زائران شهرهای دیگر شرایط بهتری برای اقامت و حضور در مسجد مقدس جمکران را بدهند.

صدوقی ابراز داشت: تلاش می‌کنیم با حضور ۴ هزار نفر از خادمان افتخاری در بخش خانم‌ها و آقایان خدمت‌رسانی خوبی به زائران نیمه‌شعبان در سال جاری داشته باشیم.

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: با بستن مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران موافق نیستیم و باید طرحی مهندسی از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک استان برای دسترسی به مسجد جمکران پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: شب نیمه‌شعبان با چهارشنبه مقارن شده که شب مخصوص تشرف به مسجد است و پیش بینی می‌شود عاشقان حضرت حجت حضور گسترده‌ای در مسجد مقدس جمکران داشته باشند که انتظار می‌رود ستاد تسهیل زائران پیش بینی‌های لازم را انجام دهند.

صدوقی تأکید کرد: باید نسبت به برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه‌شعبان نگاه ملی داشت چرا که این مراسم یک کنگره ملی و فراملی است و امسال قدم‌های در این زمینه برداشته شده و در این راستا رسانه‌ها می‌توانند در عرصه مطالبه گری ورود کنند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.