کاهش آمار ازدواج و ولادت در قم/ «علی» و «فاطمه» در صدر اسامی انتخابی نوزادان

مدیرکل ثبت‌احوال قم از کاهش آمار ولادت، فوت، ازدواج و طلاق از ابتدای سال جاری تا پایان پاییز در قم خبر داد و گفت: در ۹ ماه امسال، ۱۳ هزار و ۶۶۶ واقعه ولادت و چهار هزار و ۸۹۷ واقعه وفات در استان قم ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب هفت و ۳۴ درصد کاهش یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش آمار ازدواج و ولادت در قم/ «علی» و «فاطمه» در صدر اسامی انتخابی نوزادان
شناسه : 61544 | انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، منوچهر تیموری روز شنبه به مناسبت روز ملی ثبت‌احوال با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی قم و گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که اسامی ائمه معصومین(ع) بیشترین فراوانی را میان نوزادان متولد شده در قم دارد، افزود: علی، امیرعلی، محمدحسین، حسین، امیرحسین، علیرضا، محمدعلی، محمدرضا، محمد و امیرعباس ۱۰ نامی است که با بیشترین فراوانی برای نوزادان پسر انتخاب می‌شود.

وی اضافه کرد: فاطمه، زهرا، زینب، ریحانه، معصومه، حلما، حسنا، فاطمه زهرا، رستا و رقیه نیز بیشترین فراوانی را میان نوزادان دختر دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال قم ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد تغییر نام و خدمات تعیین نام در اداره ثبت‌احوال انجام می‌شود و مشکل و محدودیتی در این زمینه نداریم.

تیموری بیان کرد: در ۹ ماه امسال، ۱۳ هزار و ۶۶۶ واقعه ولادت و چهار هزار و ۸۹۷ واقعه وفات در استان قم ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب هفت و ۳۴ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در همین مدت پنج هزار و ۳۵۷ واقعه ازدواج و ۲ هزار و ۲۷۸ واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵ و ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت‌احوال قم افزود: در استان قم ۹۹ درصد ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی انجام می‌شود که قانون‌گذار برای ولادت ۱۵ روز و برای وفات ۱۰ روز تعیین کرده است.

به گفته تیموری، سالانه بیش از ۱۰ هزار پاسخ به استعلامات دستگاه‌های اجرایی، دولتی، قضایی، امنیتی و انتظامی استان انجام می‌شود و به ازای هر ۲۶ هزار نفر جمعیت، یک کارمند ثبت‌احوال انجام خدمت می‌کند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.