کاهش دو دقیقه‌ای سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در قم

سرپرست سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم از کاهش دو دقیقه‌ای سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر سرفاصله حرکتی اتوبوس‌ها ۱۸ دقیقه است که با ورود این ۱۵ دستگاه، به ۱۶ دقیقه می‌رسد و اتوبوس‌های جدید در خطوط پردیسان و مسیرهای منتهی به دانشگاه‌ها سرویس‌دهی خواهند داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش دو دقیقه‌ای سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در قم
شناسه : 61015 | انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک در حاشیه مرحله نخست ورود ۹۹ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم، اظهار داشت: امروز نخستین اتوبوس‌ها از مجموع ۹۹ دستگاه اتوبوس جدید به تعداد ۱۵ دستگاه وارد ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری قم می‌شود.

وی با بیان اینکه این ۱۵ دستگاه اتوبوس از شرکت ایران‌خودرو دیزل خریداری‌شده و تولید داخل است، افزود: از مزایای این اتوبوس‌ها دارا بودن رمپ برای استفاده از معلولان و سالمندان بوده و سیستم سرمایشی و گرمایشی این اتوبوس‌ها با سیستم آب و هوایی قم کاملاً سازگار است.

سرپرست سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم ادامه داد: یکی دیگر از مزایای اتوبوس‌های جدید امکان مانیتورینگ درب عقب و کنترل ورود و خروج مسافران توسط راننده است که در حرکت اتوبوس‌ها بسیار کمک می‌کند.

وی، از ورود باقی اتوبوس‌ها تا قبل از نیمه شعبان و پایان سال خبر داد و گفت: با ورود این ۱۵ دستگاه سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها دو دقیقه کاهش پیدا می‌کند، در حال حاضر سرفاصله حرکتی اتوبوس‌ها ۱۸ دقیقه است که با ورود این ۱۵ دستگاه، به ۱۶ دقیقه می‌رسد.

نیک مسیرهای موردنیاز به اتوبوس بیشتر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر ما در خطوط پردیسان و مسیرهای منتهی به دانشگاه‌ها بیشترین نیاز به اتوبوس را داریم که در مرحله نخست این اتوبوس‌ها به این مسیرها اضافه می‌شوند و همچنین مسیرهایی در منطقه ۲ و ۶ نیز تقویت می‌شوند.

وی در پایان استقبال مردم در مناطق ۲ و ۶ را از ناوگان اتوبوس‌رانی قابل‌توجه دانست و بیان کرد: تعداد مسافرانی که از حمل‌ونقل عمومی در مناطق ۲ و ۶ استفاده می‌کنند بیشتر از سایر مناطق است اما با ورود سایر اتوبوس‌ها،‌ تمام خطوط تقویت می‌شود تا سرفاصله اتوبوس‌ها کاهش پیدا کند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.