تحصیل ۳۸۰۰ دانشجو در دانشگاه شهاب دانش/ ۹۰ درصد دانشجویان بومی هستند

رئیس هیئت امنای دانشگاه شهاب دانش از فارغ‌التحصیلی ۱۰ هزار دانشجو و تحصیل ۳۸۰۰ دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشگاه بدون دریافت یک ریال بودجه دولتی اداره می‌شود و با توجه به نیاز این دانشگاه برای توسعه فیزیکی، از مسئولان استان درخواست شده تا اراضی اطراف دانشگاه را با دریافت هزینه به قیمت روز در اختیار این مجموعه قرار دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تحصیل ۳۸۰۰ دانشجو در دانشگاه شهاب دانش/ ۹۰ درصد دانشجویان بومی هستند
شناسه : 60898 | انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مهدی کراری در نشست خبری به مناسبت روز دانشجو که در سالن جلسات دانشگاه شهاب دانش قم برگزار شد، به پیشینه تشکیل این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با نام اولیه مؤسسه آموزش عالی شهاب دانش در سال ۱۳۸۵ با پذیرش دانشجو در دو مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۸۹ نیز مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دریافت شد.

وی به انتقال ساختمان دانشگاه شهاب دانش از مجتمع خاتم به مکان فعلی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه علاوه بر اینکه از طرف وزارت علوم به عنوان یکی از هفت مؤسسه برتر غیردولتی در کشور معرفی شد، در سال ۱۳۹۶ با جذب هیئت علمی کافی و شکل‌گیری ساختار دانشکده‌ای توانست به دانشگاه ارتقا پیدا کند و در سال ۱۳۹۹ نیز موفق به جذب پذیرش دانشجوی دکترا در رشته مهندسی کامپیوتر با گرایش هوش مصنوعی شد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه شهاب دانش افزود: این دانشگاه در بین مردم قم به کیفیت خوب استادان و نظم آموزشی و رعایت مقررات دانشگاهی شناخته می‌شود.

کراری با بیان اینکه مسئولان این دانشگاه خود را بی‌نیاز از نظرات و پیشنهادات دانشجویان نمی‌دانند، گفت: در پایان هر ترم تحصیلی از دانشجویان درباره نحوه تدریس استادان دانشگاه ارزیابی صورت می‌گیرد و بر همین مبنا از استادان در هر ترم دعوت به همکاری می‌شود.

وی در ادامه به دایر بودن انجمن‌های علمی در دانشگاه شهاب دانش و حمایت از آنان اشاره کرد و گفت: همچنین این دانشگاه در فعالیت‌های ورزشی سرآمد است و تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در تیم‌های ملی حضور دارند و در المپیاد ورزشی وزارت علوم در تبریز در بین دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی استان، رتبه نخست را کسب کرد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه شهاب دانش به برگزاری آموزش‌های آزاد اشاره کرد و گفت: همواره به دانشگاه‌ها نقد شده که تئوری‌محور هستند و نیروی ماهر به صنعت تحویل نمی‌دهند، بر همین اساس دانشگاه شهاب دانش تلاش کرده ضمن حفظ کیفیت آموزش تئوری با برگزاری آموزش‌های آزاد و کارورزی تلاش کند مهارت‌های عملی را نیز در دانشجویان تقویت کند.

کراری در ادامه افزود: پروژه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه شهاب دانش، نیاز محور هستند و تلاش شده متناسب با نیازهای صنعتی تعریف شوند.

وی همچنین به آغاز به کار مرکز نوآوری دانشگاه شهاب دانش به مناسبت هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: این مرکز با هدف پرورش ایده‌های جدید و تبدیل آنها به شرکت دانش بنیان راه‌اندازی شده و فرصت مناسبی برای تعریف‌کردن پروژه‌های ارشد و دکتراست و پارک علم و فناوری استان نیز قول مساعدی برای حمایت از شرکت‌های نوآور داده است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه شهاب دانش در ادامه به تلاش‎‌های این دانشگاه برای کاریابی دانشجویان اشاره کرد و گفت: گفت: کانال کارآفرینی، کارآموزی، فارغ التحصیلی و کاریابی دانشگاه فعال است و تعداد زیادی از دانشجویان در مراکز متعدد مشغول به کار شدند.

کراری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران از پذیرش ۱۳۰۰ دانشجوی جدید در ورودی مهرماه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۸۰۰ دانشجو در یک مقطع رشته دکترا، ۲۳ مقطع رشته کارشناسی ارشد و ۲۵ مقطع رشته کارشناسی در حال تحصیل هستند و آمار فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نیز از مرز ۱۰ هزار نفر گذشته است.

وی همچنین به فعالیت ۶۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه شهاب دانش اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ استاد نیز به صورت حق‌التدریس فعالیت دارند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه شهاب دانش از افزایش دانشجویان بومی این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد دانشجویان بومی هستند و حدود ۸۰ دانشجوی پسر و ۸۰ دانشجوی دختر نیازمند خوابگاه بودند که دانشجویان پسر در خوابگاه دانشگاه مفید و دانشجویان دختر در خوابگاه مجاور دانشگاه مستقر شدند.

کراری همچنین به تکمیل ظرفیت فیزیکی دانشگاه شهاب دانش برای جذب دانشجو اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل محدودیت زمین دست دانشگاه برای توسعه بسته شده است، دانشگاه شهاب دانش با ۳۸۰۰ دانشجو دارای دو ونیم هکتار زمین است درصورتی که دانشگاه معصومیه با ۱۵۰۰ دانشجو دارای ۱۰۰ هکتار زمین است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز این دانشگاه برای توسعه فیزیکی، از مسئولان استانداری قم درخواست شده تا اراضی اطراف دانشگاه را که دارای کاربری آموزشی است در اختیار این مجموعه قرار دهند و ما پول زمین را به قیمت روز به دولت پرداخت کنیم.

*دانشگاه شهاب دانش بدون یک ریال بودجه دولتی اداره می‌شود  

همچنین در بخش دیگری از این نشست، محمد حسین داوودی قائم مقام و معاون اداری و مالی دانشگاه شهاب دانش با تأکید بر اینکه تاکنون این دانشگاه یک ریال بودجه دولتی دریافت نکرده است، گفت: این دانشگاه با شهریه دانشجویان و مدیریت اقتصادی توسعه پیدا کرد در حالی که دانشگاه‌های غیرانتفاعی متعددی در ایران و قم فعالیت دارند که از کمک‌های دولتی بهره‌مند هستند و به اسم دانشگاه غیر انتفاعی، ردیف بودجه دارند و کمک دولتی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهاب دانش قم در ایران به عنوان یک دانشگاه صاحب نام و معتبر شناخته می‌شود، تصریح کرد: مسئولان دانشگاه تلاش کردند خدمات رفاهی و ورزشی مناسبی در اختیار دانشجویان قرار دهند که از جمله آنها می‌توان به ارائه وام صندوق رفاه دانشجویی، تسهیلات قرض‌الحسنه با همکاری بانک مهر ایران، خوابگاه دانشجویی، عرضه غذای سلف دانشگاهی با قیمت مناسب، زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی اشاره کرد.

قائم مقام دانشگاه شهاب دانش همچنین از ساخت سالن آمفی تئاتر این دانشگاه خبر داد و گفت: این سالن مجهز با ظرفیت ۵۰۰ نفر تا دو هفته آینده افتتاح می‌شود.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.