روزانه ۲ میلیون سفر درون‌ شهری در قم انجام می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر قم با بیان اینکه امروز راهی به‌جز ایجاد شبکه حمل‌ونقل عمومی قوی در سطح شهر نداریم، گفت: باید با نوسازی هم‌زمان ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی بتوانیم سهم قابل‌توجهی از ۲ میلیون سفر درون‌شهری را داشته باشیم تا شهروندان کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
روزانه ۲ میلیون سفر درون‌ شهری در قم انجام می‌شود
شناسه : 59436 | انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمدحسین دهناد در بازدید اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم از پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، به موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: با کمک تسهیلاتی که سازمان مشخص کرده و حمایت‌های وزارت کشور طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در قم نیز اجراشده و در این مرحله ۴۳ تاکسی‌ که عمر آن‌ها بالای ۱۰ سال بوده نوسازی شده است.

وی، بازسازی و توسعه خودروهای برقی پیرامون حرم مطهر را مطرح کرد و گفت: یکی از پروژه‌های مهم و در حال اجرا توسعه خودروهای برقی است تا بتوانیم به افرادی که نیازمند دریافت خدمات خاص در پیاده راه‌های پیرامون حرم هستند خدمات‌رسانی کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم با تأکید بر بهره‌مندی بهینه از ناوگان اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: سامانه‌های پرداخت الکترونیکی و رصد عملکرد اتوبوس‌ها و نظرسنجی از مردم امروز در حال اجراست و امیدواریم در ارائه خدمات بهتر به شهروندان تاثیر زیادی داشته باشد.

وی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک را یکی از پرچالش‌ترین حوزه‌های شهری دانست و یادآور شد: مدیریت بیش از ۲ میلیون سفر در روز در شهر قم  که بیش از نیمی از آن با ناوگان حمل و نقل عمومی در حال انجام بوده کاری بسیار دقیق و پیچیده‌ای است.

دهناد از اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و مطرح کرد: برای مدیریت ترافیک در شهر نیازمند به‌روزرسانی و تقویت ناوگان اتوبوسرانی در سطح شهر هستیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید را وارد ناوگان کنیم.

وی تأکید کرد: با نوسازی هم‌زمان ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی امیدواریم بتوانیم سهم قابل‌توجهی از این ۲ میلیون سفر درون‌شهری را داشته باشیم و شهروندان کمتر از خودروی شخصی در سطح شهر استفاده کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر قم یادآور شد: بسیاری از کشورهای جهان برای کنترل ترافیک شهر ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر را تقویت کرده‌اند و ما نیز امروز راهی به‌جز ایجاد شبکه حمل‌ونقل عمومی قوی در سطح شهر نداریم.

وی در ادامه هوشمندسازی تقاطع‌های سطح شهر را نیز مطرح کرد و گفت: طرح هوشمند سازی تقاطع‌ها نیز به‌صورت جدی در حال پیگیری است و در بلوار فردوسی نخستین سیستم هوشمند سازی اجراشده که علاوه بر مدیریت هوشمند ترافیک به خودروهای امدادی نیز اولویت عبور می‌دهد.

دهناد در پایان تأکید کرد: کار در حوزه ترافیک نیاز به زمان داشته و در بیشتر موارد نمود تدریجی در سطح شهر دارد و بسیاری از این فعالیت‌ها امروز در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک کلید خورده و استفاده بهینه از سرمایه‌های شهرداری و استفاده از سیستم‌های هوشمند در دستور کار قرارگرفته است.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.