نیاز شهر قم به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس

عضو شورای شهر قم یکی از دلایل کمبود اتوبوس در شهر قم را گرانی آن عنوان کرد و گفت: امروز شهر قم نیازمند ۵۰۰ دستگاه اتوبوس است که عددی بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد که با توجه به عدم کمک دولت، شهرداری به‌تنهایی امکان تأمین آن را ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نیاز شهر قم به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس
شناسه : 59431 | انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید اخوان در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر قم از پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل شهرداری قم در سطح شهر اظهار داشت: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر یکی از حوزه‌های مهم در مدیریت شهری بوده که نیاز به توجه دارد.

وی تقویت حمل‌ونقل عمومی را یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر دانست و افزود: شهر قم کلان‌شهری مهم و پرتردد است، درحالی‌که شبکه شوارع ما اصلاً با میزان تردد و مسافری که به شهر وارد می‌شود متناسب نیست.

عضو شورای شهر قم مدیریت بهینه امکانات موجود را مطرح کرد و گفت: در تلاش هستیم با تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و راه‌اندازی مترو و تکمیل پیاده راه‌ها و ایجاد مسیرهای دوچرخه، حمل‌ونقلی به‌روز و ساماندهی شده داشته باشیم.

وی گرانی خرید اتوبوس را به‌عنوان یکی از عوامل کمبود اتوبوس در شهر قم یادآور شد و تصریح کرد: امروز شهر قم نیازمند ۵۰۰ دستگاه اتوبوس است که عددی بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد که با توجه به عدم کمک دولت، شهرداری به‌تنهایی امکان تأمین آن را ندارد.

اخوان ادامه داد: باید به‌مرور اتوبوس‌ها را کامل کرده و با یارانه مناسب ناوگان تاکسیرانی را نیز نوسازی کنیم و در این میان و بودجه‌های سالیانه تکمیل رینگ‌ها و تقاطع‌ها را نیز اجرا کنیم.

وی سپس به تأمین پارکینگ عمومی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بااینکه کلیه درآمد شهرداری از حذف و کسر پارکینگ در حساب جدا نگهداری می‌شود اما مشکل پارکینگ عمومی با این اعتبار حل نمی‌شود و در هسته مرکزی شهر مشکلات زیادی داریم.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: با اجرای خط‌کشی و نصب تابلوهای جدید و اجرای آسفالت و روکش معابر می‌توانیم بسیاری از مشکلات ترافیکی را در سطح شهر حل کنیم و باید به آن توجه کافی داشته باشیم.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.