برگزاری نشست هیئت انتخاب رویداد «مهر سینمای ایران» در قم

نخستین نشست اعضای هیئت انتخاب رویداد «هفته مهر سینمای ایران» در قم با حضور جمعی از فیلمسازان و سینماگران استان برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری نشست هیئت انتخاب رویداد «مهر سینمای ایران» در قم
شناسه : 58244 | انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نخستین نشست اعضای هیئت انتخاب رویداد «هفته مهر سینمای ایران» در قم عصر یکشنبه ۲۷ شهریور با حضور جمعی از فیلمسازان و سینماگران قم در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد.

در این نشست آقایان محمد کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سعید ایلانلو کارشناس سینمایی اداره‌کل، رضا ابوذر، علی بیطرفان، سید امیر طباطبایی، احمدرضا داوری، سید روح‌الله حسینی، داود جلیلی، سید مهدی میرغیاثی و سید محمدحسین هاشمی به عنوان اعضای شورای هیئت انتخاب و سید محمد حسینی کارشناس سینمایی اداره ارشاد قم حضور داشتند.

رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، هدف از برگزاری این رویداد را تکریم سینماگران فعال استان به مناسبت روز ملی سینما عنوان کرد و گفت: این جشنواره با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در عرصه سینما و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر، طراحی و پیش‌بینی شده است.

رضوانی تصریح کرد: در هفته مهر سینمای ایران با همکاری و هم‌فکری نهاد‌ها و شخصیت‌های هنری، فعال‌ترین و بهترین سینماگران استانی شناسایی و تجلیل می‌شوند.

وی افزود: برگزیدگان رشته‌های اصلی برای رقابت در عرصه کشوری به سازمان سینمایی معرفی خواهند شد.

رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین از پیگیری این اداره‌کل برای افتتاح سینمای باغ موزه دفاع مقدس و سینما بازار شهر همزمان با رویداد مهر سینمای ایران در قم خبر داد.

در ادامه این نشست، اعضای هیئت انتخاب به بیان نظرات و پیشنهادهای خود برای برگزاری مطلوب این رویداد در قم و معرفی بهترین سینماگران قمی در رشته‌های متعدد پرداختند و بر لزوم توجه به ظرفیت بومی سینمای استان برای انتخاب نهایی برگزیدگان این رویداد تأکید کردند.

همچنین مقرر شد با توجه به کمبود زمان و عدم امکان اعلام فراخوان و دریافت آثار، اعضای هیئت انتخاب با همفکری و هم‌اندیشی نسبت‌به معرفی سه برگزیده در بخش‌های مختلف سینمایی که طی ۵ سال اخیر در عرصه فیلمسازی فعالیت داشته‌اند، تصمیم‌گیری کنند.

خاطرنشان می‌شود در نشست آتی این شورا نسبت‌به معرفی فعالان سینمای قم برای تجلیل در رویداد مهر سینمای ایران، بحث و بررسی خواهد شد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.