جذب ۱۲ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قم

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قم گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار نفر بیمه شده جذب کرده‌ایم و تعداد مستمری فوتی‌ها ۴۹۰ نفر، مستمری بازنشستگی ۶۲۹ نفر و مستمری از کار افتادگی ۶۷ نفر است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جذب ۱۲ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قم
شناسه : 57374 | انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی رحیمی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در سالن جلسات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم برگزار شد، با بیان اینکه افراد با معیار شغل و محل سکونت در این صندوق بیمه می‌شوند، اظهار کرد: ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و قالیبافان و کشاورزان غیر ساکن در روستا، فعالان صنایع دستی، کارگران فصلی، کارگران ساختمانی، دام‌داران و زنبورداران می‌توانند در این صندوق بیمه شوند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه به صورت سالیانه است، عنوان کرد: دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند و یک سوم را بیمه شده می‌دهد و حداقل حق بیمه برای سال جاری ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۵۹۶ هراز تومان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قم داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال سن را از شرایط اصلی عضویت در صندوق بیان کرد و گفت: یک شخص ۱۸ ساله با عضویت در صندوق می‌تواند پس از ۳۰ سال پرداخت حق بیمه، به صورت ماهانه حقوق کامل را از این صندوق دریافت کند و در صورتی که شخصی همزمان با رسیدن به ۶۵ سالگی دارای ۱۵ سال سابقه بیمه باشد، بر اساس قوانین صندوق، ۵ سال سابقه پرداخت بیمه به سوابق او افزوده شده و با ۲۰ سال سابقه به بازنشستگی خواهد رسید.

رحیمی ادامه داد: پرداخت مستمری از کار افتادگی و مستمری فوت به افراد تحت تکفل بیمه شده اصلی، از دیگر تعهدات صندوق بیمه اجتماعی است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار نفر بیمه شده جذب کرده‌ایم و تعداد مستمری فوتی‌ها ۴۹۰ نفر، مستمری بازنشستگی ۶۲۹ نفر و مستمری از کار افتادگی ۶۷ نفر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم خاطر نشان کرد: این صندوق دفترچه درمان مستقیم ندارد اما افراد تحت پوشش این بیمه می‌توانند از خدمات سازمان بیمه سلامت استفاده کنند.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.