تقاطع نماز در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

مدیر منطقه چهار شهرداری قم از بهره‌برداری ۱۷ پروژه مجموعه مدیریت شهری در منطقه چهار شهرداری قم به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: برخی مشکلات فنی و اعتباری تقاطع غیرهمسطح میدان نماز برطرف شده و تا دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تقاطع نماز در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود
شناسه : 57110 | انتشار : ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا اقبالیان در دیدار مردمی و چهره به چهره مدیران با مردم به مناسبت هفته دولت که در مسجد الرضا(ع) منطقه ۴ شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: منطقه ۴ شهرداری قم با ۳ هزار هکتار مساحت یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهری قم است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم خاطرنشان کرد: منطقه چهار شهرداری یکی از مناطق شهری با بیشترین سرانه فضای سبز شهری و جنگلی است و چندین طرح شاخص در حوزه فضای سبز نیز در این منطقه در حال احداث است.

وی با اشاره به جمعیت بالای ساکن و شناور منطقه چهار به خاطر هم‌جواری با چهار منطقه شهری دیگر، یادآور شد: احداث بوستان ۱۰۰۰ هکتاری به‌صورت جنگلی از کوه خضر نبی(ع) تا مسجد مقدس جمکران از طرح‌های شاخصی بوده که در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

اقبالیان با تأکید بر اینکه ۶۰۰ هکتار مساحت ۱۲۸ بوستان شهری منطقه ۴ است، ادامه داد: بهره‌برداری از بوستان زائر و کوثر دو طرح شاخصی بود که طی ماه‌های اخیر آماده بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ میلیارد تومان به‌صورت ماهانه برای نگهداری فضاهای سبز شهری و جنگلی و همچنین سایر زیرساخت‌های شکل‌گرفته در این حوزه هزینه می‌شود، گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای سبز شهری و جنگلی، جدول‌گذاری و تکمیل شوارع اصلی و فرعی، پیاده‌روسازی، احداث کانال آب‌های سطحی و کشاورزی در منطقه ۴ شهرداری قم هزینه می‌شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم اضافه کرد: همزمان با هفته دولت ۱۷ پروژه مجموعه مدیریت شهری در منطقه ۴ شهرداری قم بااعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه شهرداری برای تملک یک باغ ۱۳ هکتاری در بلوار شهید محمودنژاد، خاطرنشان کرد: افزایش چند برابری قیمت قیر و آسفالت به یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری در بهسازی و تعویض آسفالت معابر تبدیل‌شده است.

اقبالیان، بهره‌برداری از جایگاه سوخت بلوار جمهوری اسلامی را جزو اولویت‌های شهری دانست و یادآور شد: پس از طراحی و نهایی شدن این پروژه طی یک ماه آینده تکلیف آن به‌صورت کامل مشخص خواهد شد.

وی بابیان اینکه تقاطع غیرهمسطح میدان نماز تا دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری می‌شود، عنوان کرد: برخی مشکلات فنی و اعتباری این طرح مدیریت و تأمین‌شده است.

در قالب این دیدار مردمی، شهروندان منطقه چهار از پوشش اندک فاضلاب شهری، عدم تکمیل برخی شوارع و معابر، ضرورت اتمام جداول گذاری و هدایت آب‌های سطحی و بهره‌برداری به‌موقع از طرح‌های شاخص فضای سبز شهری به‌عنوان بخشی از مطالبات مهم ساکنان منطقه ۴ شهرداری قم یاد کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم نیز در ادامه توسعه شبکه فاضلاب را مهم‌ترین نیاز آتی استان قم دانست و ادامه داد: قم عقب‌ماندگی متراکمی در توسعه شبکه فاضلاب شهری دارد.

حسن بختیاری خاطرنشان کرد: قم با درصد پوشش ۴۲ درصدی شبکه فاضلاب در مقایسه با میانگین ۶۵ درصدی پوشش فاضلاب شهری عقب‌تر از استان‌های دیگر است.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.