صادرات یک میلیون و ۱۵۰ هزار دلاری زیورآلات سنتی از قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از صادرات یک میلیون و ۱۵۰ هزار دلاری زیورآلات سنتی در سال گذشته خبر داد و گفت: ایجاد بازار دائمی صنایع‌دستی، ارائه تسهیلات به هنرمندان و سازندگان انگشتر و زیورآلات سنتی نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صادرات یک میلیون و ۱۵۰ هزار دلاری زیورآلات سنتی از قم
شناسه : 53688 | انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: به مناسبت هفته صنایع‌دستی کارگاه تولید زنده صنایع‌دستی در رشته‌های منبت بر روی چوب و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در محل استانداری قم برپا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان اینکه هنر منبت‌کاری از جمله صنایع‌دستی است که در قم سابقه دیرینه‌ای دارد، ادامه داد: شهر قم یکی از مراکز عمده منبت‌کاری کشور است که کارگاه‌های فراوانی از این هنر اصیل را در خود جای داده است.

ارجمندی افزود: ۱۱۰۰هنرمند مبنت‌کار در استان قم فعالیت می‌کنند که می‌توان گفت بعد از هنرمندان انگشترساز بیشترین تعداد هنرمندان صنایع‌دستی استان را شامل می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در ادامه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به ثبت شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر، ایجاد بازار مخصوص انگشتر و زیورآلات سنتی در اولویت برنامه‌های کمیته سیاست‌گذاری شهر ملی انگشتر است.

ارجمندی در ادامه از صادرات یک میلیون و ۱۵۰ هزار دلاری زیورآلات سنتی در سال گذشته خبر داد و گفت: ایجاد بازار دائمی صنایع‌دستی، ارائه تسهیلات به هنرمندان و سازندگان انگشتر و زیورآلات سنتی نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی دارد.

وی با بیان اینکه اجرای تولید زنده هنرمندان صنایع‌دستی گامی موثر در جهت معرفی ملموس هنر صنایع‌دستی استان خواهد بود، ادامه داد: برپایی کارگاه‌های زنده حمایت مادی و معنوی از هنرمندان صنایع‌دستی است.

خاطرنشان می‌شود، ۵۹۱۲ هنرمند صنایع‌دستی در ۵۳ رشته مختلف صنایع‌دستی در استان قم مشغول فعالیت هستند.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.