حجم آب انتقالی از سد کوچری به قم کفاف استان را نمی‌دهد

فرماندار قم با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در کشور گفت: همین امر موجب شده تا میزان آب انتقالی از سد کوچری به قم نیز کاهش یابد که البته این حجم از آب ورودی کفاف استان را نمی‌دهد و چاه‌های استان نیز وارد مدار شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حجم آب انتقالی از سد کوچری به قم کفاف استان را نمی‌دهد
شناسه : 53494 | انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، عباس ذاکریان ظهر دوشنبه پس از بازدید از سد کوچری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های گذشته زحمات بسیاری کشیده شد تا آب از فاصله ۳۰۰ کیلومتری به شهر قم برسد.

فرماندار قم عنوان داشت: به مردم قم اطمینان می‌دهیم آب آشامیدنی در اختیار آنان از جهت بهداشتی و کیفیت استاندارهای خوبی دارد.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در کشور بیان داشت: همین امر موجب شده تا میزان آب انتقالی از سد کوچری به قم نیز کاهش یابد و البته این حجم از آب ورودی کفاف استان را نمی‌دهد و همین امر موجب شده تا برای جبران کمبود آب، چاه‌های استان نیز وارد مدار شوند.

ذاکریان ادامه داد: به جهت اینکه آب چاه‌های داخل استان به مدار مصرف اضافه شدند؛ آبی که در شبکه وجود دارد کیفیت پایین‌تری داشته و شور است هر چند که از نظر سلامت بهداشتی مشکلی ندارد.

وی عنوان داشت: اگر شهروندان در جریان فرآیند پیچیده تأمین، تصفیه و انتقال آب به قم قرار گیرند این امر موجب خواهد شد تا در مصرف دقت لازم را داشته باشند که در این زمینه نیاز است کار رسانه‌ای صورت گیرد و مستندی با این موضوع ساخته شود.

فرماندار قم افزود: از شهروندان قمی در خواست می‌شود با توجه به شرایط استان و کمبود آب؛ در مصرف بهینه آب صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی نباشیم و افراد بیشتری از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شوند.

نوشته های مشابه
اهمیت تشخیص اولیه در سرطان پستان
برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در قم
برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد قم معرفی شدند
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.