آغاز سلسه رویدادهای آموزشی مربیان مساجد کشور در قم

سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عنوان «محرابیان» در قم آغاز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز سلسه رویدادهای آموزشی مربیان مساجد کشور در قم
شناسه : 52425 | انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، سلسه رویدادهای آموزشی مربیان مساجد کشور با حضور مسئولان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، رئیس حوزه هنری قم و مدرسین این دوره با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم آغاز شد.

آغاز سلسه رویدادهای آموزشی مربیان مساجد کشور در قم

در ابتدای این مراسم سید مصطفی موتورچی رئیس دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سخنانی کوتاه گفت: این سلسله رویدادها را از قم و از حرم حضرت معصومه(س) آغاز خواهیم کرد و در نهایت در حرم امام رضا(ع) در مشهد به پایان خواهیم رساند. سلسله رویدادها آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد در هشت منطقه کشور برگزار خواهد شد و استان قم به تنهایی از جهت تعداد بالای گروه‌ها یک منطقه مستقل خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: با حضور جناب آقای سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم و جناب آقای فدایی حسین و آقای محمدرضا آزاد از اساتید برجسته و صاحب نظر تئاتر بچه‌های مسجد، مربیان و گروه‌ها مساجد قم یک قدم از دیگر استان‌ها جلوتر هستند و این باعث تمایز قم از سایر استان‌ها شده‌است.

موتورچی همچنین گفت: فرایند آموزش مربی در کل کشور در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ به سرانجام خواهد رسید.

تصاویر/ آیین افتتاحیه رویداد آموزشی «محرابیان» در قم

در ادامه محمد علی روزبهانی رئیس حوزه هنری قم ضمن تشکر از کانون فرهنگی مساجد استان برای همراهی در شکل گرفتن جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت: مسجد همیشه یک نهاد پیشرو بوده است و تشکر می‌کنم از مسئولان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در کشور که کمک کردند که اتفاق خوبی که در نمایش قم در سطح مساجد رقم خورده، دیده شود.

همچنین احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم گزارشی از فعالیت‌های دفتر مردمی بچه‌های مسجد در ۶۸ مسجد این استان ارائه کرد.

تصاویر/ آیین افتتاحیه رویداد آموزشی «محرابیان» در قم

در نوبت عصر نیز جلسه توجیهی با حضور کورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، ‌مسئولان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و مربیان ۶۸ گروه نمایشی مساجد قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه کورش زارعی گفت: جان گرفتن تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سراسر کشور، اتفاق خجسته‌ای‌ است و من به آینده این حرکت امیدوار هستم.

وی خاطر نشان کرد: این جریان یک اتفاق ریشه‌ای محسوب می‌شود که در ادامه شاهد ثمرات آن خواهیم بود. هدف از تقویت بچه‌های مسجد ساخت نسل آینده است و اگر چه در حال حاضر در مرحله ابتدایی قرار دارد اما بدنه نسل آینده تئاتر متعهد کشور را همین بچه‌های مسجد خواهند ساخت.

همچنین حجت الله ناظری معاون مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در این جلسه در خصوص برنامه‌های مرکز هنرهای نمایشی کشور برای تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت: یک برنامه‌ریزی ۹ ساله در این حوزه انجام شده که در فاز نخست آن و طی ۳ سال گروه‌های تئاتر مساجد کشور به یک توانمندی قابل قبول برای حضور در عرصه‌ها جدی تئاتر، دست پیدا کنند.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
اتمام عملیات زیرسازی و بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.