کتاب «جمعه دوم آوریل» در قم رونمایی شد

کتاب «جمعه دوم آوریل» روایتی از زندگی و شهادت حجت‌الاسلام «محمدحسن ابراهیمی» در دانشگاه قم رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «جمعه دوم آوریل» در قم رونمایی شد
شناسه : 52226 | انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دفاع‌پرس قم، مراسم رونمایی از کتاب زندگی و شهادت روحانی شهید حجت‌الاسلام «محمدحسن ابراهیمی» با حضور خانواده شهید و جمعی از مسئولان استان در دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم طی سخنانی اظهار داشت: قدر انقلاب را موقعی می‌دانیم که ابعاد خارجی آن را دیده باشیم. انقلاب اسلامی و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، همچون تکیه گاهی محکم برای جبهه انقلاب محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به ویژگی‌هایی از سردار سلیمانی ابراز کرد: شخصیت فرهنگی حاج قاسم بر شخصیت نظامی اش برتری و تقدم داشت و روحانی شهید ابراهیمی نیز بدین گونه بود.

سپس سردار حسین کاجی راوی و پیشکسوت دفاع مقدس و مسئول موسسه حماسه یاران توضیحاتی پیرامون فلسفه آماده سازی و انتشار کتاب جمعه دوم آوریل شرح زندگی و شهادت حجت الاسلام محمدحسن ابراهیمی بیان کرد.

وی گفت: شهید ابراهیمی شخصیتی انقلابی، حزب اللهی داشت علاوه بر حرکت در مسیر انقلاب و مکتب قرآن و اهل‌بیت(ع)، از همه علایق مادی بریده بود.

این پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به عظمت شهید حجت‌الاسلام ابراهیمی و رنج طاقت‌فرسایی که همسر شهید در این زمینه کشیده است، بیان کرد: بنده در جنگ تحمیلی در گردان تخریب بودم و اتفاقات بسیار سنگینی را از نزدیک دیدم از جمله شهادت خیلی از رفقای خودم و متحمل سختی‌ها، اذیت ها و درد های مختلف شدم که بسیار سخت است ولی حاضر هستم همه‌ خدماتی که بر فرض در زمان جنگ و پس از آن انجام داده ام را بدهم و با یک شب استرس و اضطراب همسر شهید ابراهیمی عوض کنم.

وی ادامه داد: با خواندن کتاب دوم آوریل بارها و بارها بلند بلند گریه کردم و مقابل بزرگی شهید ابراهیمی که چه زحمت های فراوانی برای اسلام کشیده احساس کوچکی کردم.

کاجی با اشاره به کتاب دوم آوریل، تصریح کرد: کتاب دو ساحت دارد که یک بخش به کارهای مهم و عملکرد کم نظیر شهید ابراهیمی در تبلیغ اسلام و سختی ها و مرارت هایی که کشید می‌پردازد و بخش دیگر که بسیار مهم است به نگرانی ها و سختی های همسر شهید اشاره می‌کند.

در ادامه، دکتر عصام العماد شیعه شناس و عضو مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به سابقه آشنایی خود با شهید ابراهیمی از دهه‌های قبل و همچنین محتوای کتاب و نعمت‌هایی که شهید از آن برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: نعمت تبلیغ مکتب اهل‌بیت(ع)، نعمت بزرگی بوده که شهید آن را بخوبی می‌شناخت و در فقیرترین کشور، نسبت به آن همت گمارد.

وی با بیان این نکته که فرهنگ قرآن در رفتار و گفتار شهید نهادینه شده بود، خاطرنشان کرد: نعمت روضه خوانی اهل بیت (ع)، مناجات با خدا، اسلام و وحدت اسلامی، آشنایی با زبان‌های خارجه، هجرت و غربت، پاسخ به شبهات و درک اخوت مومنین از نعمت‌هایی بود که شهید با آن‌ها بخوبی آشنا بود و قدر می‌دانست.

عصام العماد تاکید کرد: شهید ابراهیمی در هر نقطه‌ای که بود، همواره می‌خواست مردم را با امام زمان (عج) آشنا سازد.

زهره شریعتی نویسنده کتاب نیز طی سخنانی گفت: حدود ۲۰ سال پیش من در چنین همایشی که به یاد شهید برگزار شد، نشسته و در انتظار کنکور بودم و امروز پس از سال‌ها که با خانواده شهید مأنوس هستم و کتاب آماده شده، دختر شهید در انتظار کنکور است.

وی گفت: کتاب زندگی شهید سال‌ها قبل به نام مهاجر آماده شد، اما در توزیع زیاد موفق نبود و پس از گذشت سال‌ها، با مصاحبه ها و مطالب جدید آماده شد.

در این مراسم، سید احمد حسین پورعلوی شاعر آیینی در وصف شهدا و به‌خصوص برادر شهیدش شعرخوانی کرد؛ اجرای گروه سرود عابس نیز بخش دیگری از مراسم بود.

در پایان با حضور خانواده معظم شهید، نویسنده کتاب، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، مسئولانی از آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های استان، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه قم، از کتاب جمعه دوم آوریل رونمایی و هدایایی از سوی دانشگاه قم و دیگر دستگاه‌ها به مادر، همسر و دختر شهید اهداء شد.

خاطرنشان می‌شود شهید محمدحسن ابراهیمی امام جمعه و مدیر کالج مطالعات اسلامی امام باقر(ع) در گویان، دو سال پس از سکونت در گویان در روز ۱۴ فروردین ۱۳۸۳ در سن ۳۷ سالگی از مقابل کالج محل تدریس خود توسط افراد ناشناسی ربوده و ۳۵ روز بعد به شهادت رسید.

شهید ابراهیمی سال ۱۳۸۰ از طرف جامعه المصطفی مأمور شد تا برای تبلیغ به کشور گویان برود. پیکر این شهید بزرگوار در شهر قم به خاک سپرده شد.

کتاب «جمعه دوم آوریل» در قم رونمایی شد

کتاب «جمعه دوم آوریل» در قم رونمایی شد

کتاب «جمعه دوم آوریل» در قم رونمایی شد

کتاب «جمعه دوم آوریل» در قم رونمایی شد

کتاب «جمعه دوم آوریل» در قم رونمایی شد

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.