ضرورت گسترش اسلام از طریق فضای مجازی/ برای آسیب‌های فرهنگی باید فکری کرد

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مسائل فرهنگی در شرایط فعلی دارای اهمیت زیادی است، گفت: بایستی از تمام ابزار‌ها و وسایل خصوصاً از وسایل رسانه‌ای و ارتباطی استفاده کرد تا از طریق فضای مجازی، اسلام را گسترش داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت گسترش اسلام از طریق فضای مجازی/ برای آسیب‌های فرهنگی باید فکری کرد
شناسه : 50707 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سپاه قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم با بیان اینکه مسائل فرهنگی در شرایط فعلی دارای اهمیت زیادی است، گفت: اگر امروز اقدام مؤثری نشود در آینده بدتر هم خواهد شد.

وی تأکید کرد: مسئله فضای مجازی، حجاب، مواد مخدر و دیگر مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی باید با برنامه‌ریزی کامل بررسی و اصلاح شود.

این مرجع تقلید با اشاره بر اهمیت تعلیم و تبلیغ اسلام، گفت: بایستی از تمام ابزار‌ها و وسایل خصوصاً از وسایل رسانه‌ای و ارتباطی استفاده کرد تا از طریق فضای مجازی، اسلام را گسترش داد.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: سپاه با کمک صدا و سیما، مراکز حوز‌وی و دانشگاهی به اوضاع فرهنگی استان سامان دهد.

در ابتدای این دیدار نیز سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی که دبیری آن را برعهده دارد، سپاه قم را در برطرف کردن مشکلات فرهنگی استان قم دغدغه‌مند خواند.

دیبر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی قم ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده گفت: ۷۵ مرکز با نام خانه سبز با کمک طلاب سازمان تبلیغات در محلات قم به منظور مشاوره به خانواده‌ها در حوزه‌های تربیتی، اخلاقی، ازدواج و اختلافات زناشویی تشکیل شده است که از بین این مراکز چهار مرکز جزو مراکز اصلی ما هستند که به مشکلاتی حاد خانواده‌ها مشاوره و راهنمایی می‌دهد.

وی افزود: همچنین برای مقابله با معظل اعتیاد در ۲۰ محله خانه اعتماد ایجاد شده است که در آن‌ها کارگاه‌های ترک اعتیاد و مشاوره‌ها فردی و جمعی برای رهایی از معظل اعتیاد ارائه می‌شود و در کنار این اقدام، یک کمپ ۱۰۰ نفره ترک اعتیاد احداث شده است که در حال توسعه فضا و ظرفیت آن به ۵۰۰ نفر هستیم که در آن علاوه بر ترک افراد معتاد به روش‌های تربیتی اسلامی به آن‌ها در مدت ۳ تا ۶ ماه حرفه و فعالیتی آموزش داده می‌شود و در همین مدت حضور در کمپ هم برای خود و خانواده‌های عزیزشان درآمدزایی مختصری دارند.

نوشته های مشابه
اهمیت تشخیص اولیه در سرطان پستان
برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در قم
برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد قم معرفی شدند
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.