انتقاد‌ استاد نجابتی از بی‌توجهی مسئولان به هنرمندان قم

استاد مسعود نجابتی هنرمند پیشکسوت قم با انتقاد از اینکه محلی به عنوان پاتوق هنرمندان در قم وجود ندارد، گفت: این همه ساختمان فرهنگی بیکار در قم داریم اما متأسفانه در اختیار هنرمندان نیست و ما از همین مقدار حمایت هم بی‌بهره هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد‌ استاد نجابتی از بی‌توجهی مسئولان به هنرمندان قم
شناسه : 50560 | انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مسعود نجابتی در نشست تجلیل از چهره سال هنر انقلاب در قم که به میزبانی حوزه هنری قم برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم و هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهید آوینی هم در دوران حیات خود منشأ خیر و برکت برای انقلاب بود و هم شهادت او زمینه‌ساز توجه بیشتر به هنر و هنرمندان انقلابی شد.

این استاد برجسته گرافیک از شهید آوینی به عنوان یکی از منتقدان ممتاز و باسواد هنر تجسمی یاد کرد و گفت: یادداشت‌های ایشان در مجله سوره با اسم مستعار منتشر می‌شد و ما تا مدت‌ها نمی‌دانستیم این نقدهای جامع و کامل اثر آقای آوینی است.

نجابتی افزود: بنده تشنه نقد هنر بودم و یادداشت‌های شهید آوینی را دنبال می‌کردم، متأسفانه بعد از شهادت ایشان دچار خلأ نقد هنری و نظریه‌پردازی در حوزه هنرهای تجسمی شدیم.

وی در بخش دیگری از این نشست درباره آرزوی خود برای طراحی فونت قرآنی، گفت: متأسفانه این طرح به هیچ کجا نرسید و شروع نشده و نیاز به یک عزم ملی دارد.

مدیر کانون «هنر شیعی» افزود: همان‌گونه که حکومت عربستان از قرآن عثمان طاها حمایت کرد و امروز به قرآن جهانی تبدیل شده، ما هم توانایی طراحی فونت قرآنی را داریم اما نهادهای قرآنی و مسئولان مرتبط ورود نمی‌کنند.

تصاویر نشست خبری رئیس حوزه هنری قم به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی

نجابتی همچنین به جایگاه ممتاز هنرهای تجسمی در قم اشاره کرد و گفت: مسئولان در بسترسازی این اتفاق سهیم باشند و توجه بیشتری به هنرمندان داشته باشند و سالی چند بار سراغ آنان را بگیرند.

وی با انتقاد از اینکه در قم هیچ محل ثابت و پاتوقی برای جمع‌شدن هنرمندان وجود ندارد، گفت: این همه ساختمان فرهنگی بیکار در قم داریم اما متأسفانه در اختیار هنرمندان نیست.  

این هنرمند پیشکسوت قم تصریح کرد: سال‌هاست پیشنهاد کردیم یکی از خانه‌های تاریخی قم که دائماً به رستوران تبدیل می‌شوند در اختیار هنرمندان استان قرار بگیرد و به خانه هنر انقلاب تبدیل شود اما استقبال نشد و ما از همین مقدار حمایت هم بی‌بهره هستیم.

نجابتی افزود: امروز خواهران تصویرساز کتب دینی در قم مشغول فعالیت هستند و جمعیت قابل توجهی شدند و اسم و رسمی دارند اما محیط و فضای کار مناسب ندارند.

وی تصریح کرد: چه اشکالی دارد یکی از این ساختمان‌های فرهنگی قم به بانوان هنرمند حوزه تجسمی اختصاص پیدا کند و آنها هم تولید اثر کنند؟

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.