گنبد و گلدسته حرم در ساخت‌وسازهای مرتفع محو نشود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: ساخت‌وسازها در اطراف حرم باید متناسب با این مکان مقدس باشد و طرح‌های توسعه اطراف حرم نباید به گونه‌ای باشد که جلوی دید گنبد گرفته شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
گنبد و گلدسته حرم در ساخت‌وسازهای مرتفع محو نشود
شناسه : 49937 | انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با سقائیان نژاد شهردار و معاونان شهرداری قم که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: در رأس جمهوری اسلامی ایران امام راحل حضور داشتند که فقط به دنبال جلب رضایت خدای متعال و انجام تکلیف شرعی بودند و در پرتوی این جلب رضایت خدا، خداوند به ایشان عزت و شوکتی داد تا رخدادهای خطرناک را با همراهی مردم به‌سلامت پشت سر بگذارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه مسئولان باید با مردم شفاف صحبت کنند، ابراز کرد: همه دستگاه‌ها به‌غیراز دستگاه‌های امنیتی، باید مشکلات، موارد و موضوعات را به‌صورت روشن و شفاف در میان بگذارند که در غیر این صورت در مظان شبهات و ابهام قرار می‌گیرند و حداقل آن این بوده که مردم نمی‌دانند چرا مشکل حل نمی‌شود.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه کاری که انجام می‌شود باید با فکر و تدبیر و مشورت باشد تا مشکلاتی همچون پروژه بر زمین‌مانده منوریل در قم ایجاد نشود، تصریح کرد: کارهای خوب و ارزشمندی همچون راه‌ها، تونل‌ها و بزرگراه‌ها در سطح شهر انجام‌شده ولی در مرکز شهر کارهایی که باعث رضایتمندی مردم و حضرت معصومه(س) باشد اجرانشده و باید کاری کنید که این منطقه به‌عنوان مرکز شهر مورد رضایت حضرت قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ساخت‌وسازها در اطراف حرم باید متناسب با این مکان مقدس باشد و طرح های توسعه اطراف حرم نباید به گونه ای باشد که جلوی دید گنبد گرفته شود، گفت: مناره و گنبد حرم از نشانه‌هایی بوده که مردم را به یاد خدا و حضرت معصومه(س) می‌اندازد و نباید با ساخت‌وسازهای مرتفع این گنبد و گلدسته از دید مردم محو شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم در پایان با بیان اینکه باید برای خدا کار کنید و صلاح شهر را در نظر بگیرید و اگر کارها بر این منوال انجام شود رضایت خداوند هم به همراه دارد، خاطرنشان کرد: ما اول باید برای رضای خدا کار کنیم و بعد ببینیم که صلاح شهر و مردم در چیست و آن را انجام دهیم و اگر کاری اشتباه است آن را ادامه ندهیم و با مردم در میان بگذاریم.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.