ضلع جنوبی صحن پیامبراعظم(ص) بهره‌برداری شد

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به بهره‌برداری از ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم(ص) همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱، گفت: شبستان فاطمی بخش پایانی این پروژه است که امیدواریم پایان امسال افتتاح شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضلع جنوبی صحن پیامبراعظم(ص) بهره‌برداری شد
شناسه : 49334 | انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، هادی محمودنژاد اظهار کرد: با توجه به تاکید آیت‌الله سعیدی به ارائه خدمات مطلوب به زائران و عنایت تولیت معظم آستان مقدس، ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم(ص) توسط سازمان مجری پروژه و وزارت راه و شهرسازی در آستانه تحویل سال ۱۴۰۱ در اختیار آستان مقدس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه احداث صحن پیامبر اعظم(ص) و شبستان زیرین این صحن با عنوان شبستان فاطمی از اواخر دهه ۸۰ آغاز شده است، گفت: فاز دوم این طرح که صحن پیامبر اعظم(ص) است همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ به صورت کامل در اختیار زائران قرار می‌گیرد و فاز پایانی با نام شبستان فاطمی نیز تا پایان سال جدید به بهره‌برداری می رسد.

معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت افزود: سفر رئیس جمهور به قم در تکمیل این پروژه تاثیرگذار بوده و با تخصیص منابعی که با دستور ایشان انجام شده است، به امید خدا سرعت پروژه افزایش خواهد داشت.

وی گفت: ضلع شمالی صحن پیامبر اعظم (ص) و کتابخانه آستان مقدس در این صحن به عنوان فاز نخست چند سالی است که در اختیار زائران قرار دارد و در مجموع ظرفیت پذیرش این صحن و شبستان فاطمی حدود ۲۰ هزار زائر است.

محمودنژاد با اشاره به اینکه مساحت صحن پیامبر اعظم(ص) با احتساب ملحقات حدود ۱۷ هزار و ۸۵۰ متر مربع است، عنوان کرد: مساحت زیر زمین ۱۷ هزار و ۲۳۰ متر مربع و مساحت مفید شبستان فاطمی هشت هزار متر مربع است و مساحت کتابخانه فاطمی نیز ۱۱ هزار و ۱۶۰ متر مربع است.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.