انتقاد رئیس‌ دادگستری قم از روند واگذاری زمین به پروژه فرودگاه

رئیس‌ دادگستری قم با بیان اینکه متأسفانه در گذشته حدود سه هزار هکتار زمین بدون سپری کردن مراحل قانونی برای ایجاد فرودگاه در اختیار فرد قرار گرفت، گفت: بعد از اتفاقات مختلف، امروز حکم خلع ید از این زمین برداشته شده اما این به معنای واگذاری به فرد نیست و مراحل واگذاری باید از ابتدا و به صورت قانونی دنبال شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد رئیس‌ دادگستری قم از روند واگذاری زمین به پروژه فرودگاه
شناسه : 48543 | انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به همراه جمعی از مسئولان این اداره‌ کل امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی و در روز حفاظت و قانون با حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس‌ دادگستری قم دیدار و گفت‌و گو کرد.

رئیس‌ دادگستری قم طی سخنانی با بیان اینکه موفقیت در سایه تلاش همگانی محقق می‌شود، عنوان کرد:  ما در تمامی عرصه‌هایی که نیاز به حضور دستگاه قضایی باشد حضور خواهیم یافت و از منابع طبیعی نیز با جدیت حراست خواهیم کرد چراکه حراست از منابع طبیعی فقط بر عهده یک سازمان نیست و همه باید در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی مشارکت داشته باشیم.

 وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت زمین موجب افزایش متجاوزان شده و برخی از قوانین نیز تناسب میان جرم و مجازات را موردنظر قرار نداده است، گفت: اگر مجازات بازدارنده نباشد جرم نیز بیشتر می‌شود که ما برای رفع این خلأ به مسئولان ملی اعلام کردیم که مجازات باید با میزان جرم تناسب داشته باشد.

مظفری خاطرنشان کرد: در مورد فرودگاه متأسفانه روند مطلوبی در گذشته دنبال نشد و نزدیک به سه هزار هکتار زمین بدون سپری کردن مراحل قانونی در اختیار فردی قرار گرفت که بعد از اتفاقات مختلف، امروز خلع ید از این زمین برداشته شده است اما این به معنای واگذاری به فرد نیست و مراحل واگذاری باید از ابتدا و به صورت قانونی دنبال شود و در این راستا ما به اهمیت موضوع جذب سرمایه‌گذاری و رعایت قوانین توجه خواهیم کرد.

همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه ۲۷ مورد کشف قاچاق چوب در سال جاری داشته‌ایم، اظهار کرد: در سال جاری حدود ۳۰ هکتار خلع ید و در مجموع اقدامات انجام شده، ۱۲۹ هکتار از اراضی که افراد و نهادها به صورت غیرقانونی تصرف کرده بودند پس گرفته شده است.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.