۱۶۰۰ دانش‌آموز در قم از تحصیل بازماندند/ والدین و معلمان با آموزش غیرحضوری مخالف هستند

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به مخالفت معلمان و والدین با آموزش غیرحضوری گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌ها در مقطع ابتدایی با دانش آموزان جا مانده از تحصیل و افت تحصیلی در این مقطع روبه‌رو هستیم که در سطح ملی باید برای جبران این مشکل تدبیری اندیشیده شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۶۰۰ دانش‌آموز در قم از تحصیل بازماندند/ والدین و معلمان با آموزش غیرحضوری مخالف هستند
شناسه : 48259 | انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، علیرضا رحیمی ظهر امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مدارس و مراکز آموزشی استان بیان کرد: آموزش و پرورش در وقت کنونی در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما به دلیل اعمال محدودیت‌ها و آموزش‌های غیر حضوری در مقطع ابتدایی گاهی با افت تحصیلی و دانش آموزان جا مانده از تحصیل نیز روبه‌رو هستیم.

وی افزود: مربیان و معلمان با چالش‌هایی روبه‌رو هستند و به شدت نیاز به رفع محدودیت‌ها داریم و والدین و معلمان با آموزش غیرحضوری مخالف و از این امر شاکی هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: از آغاز شروع بیماری کرونا، بیش از هزار و ۶۰۰ تَن از دانش‌آموزان این استان به دلیل ممانعت خانواده‌ها از ورودشان به مدارس از تحصیل بازماندند، که بیشتر این تعداد در دوره ابتدایی هستند.

رحیمی همچنین با بیان اینکه کرونا برای دانش آموزانی که علاقه به حضور در کلاس درس ندارند، بهانه خوبی است گفت: زیرساخت‌های بیشتر مدارس استان جوابگوی نیاز معلمان برای آموزش غیرحضوری نیست، به همین علت تقاضای رفع محدودیت‌ها را دارند.

*شاخصه‌های بهداشتی مدارس قم ارتقا یافته است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ارتقای سطح بهداشتی مدارس عنوان کرد: در هفته‌های گذشته مدارس و مراکز آموزشی در ۹ شاخص مهم بهداشتی ارتقا و وضعیت مطلوبی داشتند و در ارزیابی‌های مرکز بهداشت رشد داشتیم و مدارس غیر حضوری از ۲۵ مدرسه به هفت مدرسه و کلاس‌های غیر حضوری نیز از ۴۰ کلاس به ۱۷ کلاس کاهش یافته است.

وی افزود: در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان هم رشد داشتیم و با توجه به جلسات توجیهی که برای مدیران مدارس برگزار شده است در زمینه غربالگری، فاصله‌گذاری‌ها و همچنین استفاده از ماسک در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.