خانواده‌ها در زندگی زوج‌های جوان دخالت نکنند

حجت‌الاسلام رفیعی در تشریح عوامل متعدد طلاق به دخالت نادرست خانواده‌ها در زندگی زوج‌های جوان اشاره کرد و گفت: گاهی خانواده‌ها نظارت و مراقبت از زندگی فرزندان خود را با دخالت اشتباه می‌گیرند و به خود اجازه می‌دهند در جزئی‌ترین مسائل زندگی آنان اظهار نظر و دخالت کنند که همین مسئله به افزایش اختلاف و طلاق منجر می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خانواده‌ها در زندگی زوج‌های جوان دخالت نکنند
شناسه : 48242 | انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی طی سخنانی در ادامه سلسله مباحث تفسیری شب های چهارشنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: در هفته های گذشته تا آیات ۲۲۰ سوره بقره مورد بررسی قرار گرفت که مباحث طلاق بود.

وی افزود: طلاق در دین اسلام با اینکه حلال است اما مذموم و مبغوض است و توصیه نشده و برعکس ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام ممدوح و پسندیده و بسیار مورد سفارش دین قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر شاهد افزایش طلاق در جامعه و کاهش ازدواج بودیم و این یک واقعیت نگران کننده است.

رفیعی تاکید کرد: عوامل متعددی زمینه ساز طلاق است که قبلا مورد بررسی قرار گرفته است و اغلب طلاق ها مربوط به سال های اولیه ازدواج و میان زوج های جوانان است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: یکی از مهم ترین عوامل طلاق، عجله و عدم شناخت کافی قبل از ازدواج و رعایت نکردن فرهنگ کفو و همتایی میان زوجین و خانواده ها است به همین خاطر توصیه می شود حتما شناخت قبل از ازدواج میان زوج های جوان صورت بگیرد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: فضای مجازی و ارتباطات غیر شرعی میان جوانان بنیان خانواده ها را مورد آسیب قرار داده و متاسفانه فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی در میان جوانان نهادینه نشده و به افزایش طلاق دامن زده است.

وی در ادامه گفت: روابط پنهانی، خیانت، بیکاری، فقر و دخالت اطرافیان از دیگر عوامل طلاق در جامعه است که لازم است راهکاری متناسبی در راستای زدودن این عوامل ارائه داد.

رفیعی افزود: گاهی خانواده ها نظارت و مراقبت از زندگی فرزندان خود را با دخالت قاطی می کنند و به خود اجازه می دهند در جزئی ترین مسائل زندگی فرزندان خود اظهار نظر و دخالت کنند که همین مسئله به افزایش طلاق ها منجر می شود.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: از آیات ۲۲۸ سوره بقره احکام طلاق است که یا طلاق رجعی است یا بائن که در طلاق رجعی مرد می توانند بعد از طلاق رجوع کند و نیازی به خطبه عقد نیست.

وی یادآور شد: اگر مرد رجوع کرد اما مجددا به اختلاف منجر شد بازمرد می تواند مرتبه دوم طلاق رجعی بدهد و رجوع کند اما در مرتبه سوم دیگر نمیتواند طلاق رجعی بدهد و دیگر حق رجوع وجود ندارد و مرد حق ندارد بدون محلل به همسر سابق خود رجوع کند.

رفیعی خاطر نشان کرد: خداوند می فرماید اگر هم قرار است طلاقی صورت بگیرد باید با نیکی و احسان صورت بگیرد و از اذیت و آزار دور باشد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اگر مردی به زن خود هدیه داده است جایز نیست هنگام طلاق از همسر خود پس بگیرند مگر در صورتی که طلاق خلع صورت گرفته باشد و مرد تمایل به عدم طلاق دارد اما زن درخواست طلاق دارد و تمایلی به ادامه زندگی با مرد را ندارد.

وی در پایان گفت: نگه داشتن عده بعد از طلاق از حدود الهی است و نباید این حدود الهی شکسته شود و متاسفانه عده ای در فضای مجازی این حدود را زیر پا می گذارند و برای خود حرام خدا را حلال می کنند در حالیکه حرام خداوند تا قیامت حرام است چرا که گناه از کم شروع می شود اما به کم ختم نخواهد شد و آرام آرام دامنه گناه گسترش پیدا می کند و هر کسی حدود الهی را بشکند ستمگر است.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.