همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» در قم برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» از برگزاری این همایش در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه با سخنرانی شخصیت‌های لشکری و کشوری در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» در قم برگزار می‌شود
شناسه : 48207 | انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام حسین الهی‌نژاد در نشست خبری همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت»، اظهار کرد: این همایش به همت پژوهشکده «مهدویت و آینده پژوهی» پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همراهی و مشارکت دفتر نشر مقام معظم رهبری و بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه این همایش که در روز ۱۵ اسفند برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف لک‌زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات و یکی از شخصیت‌های کشوری سخنرانی می‌کنند.

دبیر علمی همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» از دریافت ۱۲۰ مقاله و برگزاری ۲۸ کرسی نقد و نشست‌ علمی با موضوع همایش خبر داد و گفت: در مراسم افتتاحیه همایش از کتاب چکیده مقالات، دو جلد کتاب کرسی‌ها و نشست‌های علمی، دو شماره از فصلنامه جامع مهدوی و یک شماره از مجله علمی پژوهشی مشرق موعود رونمایی می‌شود و چهار جلد کتاب مجموعه مقالات همایش نیز در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

الهی‌نژاد همچنین به تشکیل پنج کمیسیون تخصصی این همایش اشاره کرد و افزود: در روز نخست برگزاری این همایش، پنج کمیسیون تخصصی «مفاهیم و مبانی انتظار در اندیشه شهید سلیمانی»، «جایگاه راهبرد انتظار و مقاومت در مکتب شهید سلیمانی»، «مؤلفه‌ها و شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی مبتنی بر مکتب امامین انقلاب»، «نقش راهبردی مکتب شهید سلیمانی در زمینه‌سازی ظهور» و «قرآن و تربیت نسل منتظر در مکتب شهید سلیمانی» تشکیل می‌شود و به بررسی مقالات می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در مراسم اختتامیه همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» که صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفند برگزار می‌شود، بعد از گزارش روئسای کمیسیون‌های تخصصی همایش، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه و یکی از فرماندهان ارشد سپاه سخنرانی خواهند کرد.

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بخش دیگری از این نشست به ضرورت برگزاری همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» اشاره کرد و گفت: امروز در جهان اسلام و در جغرافیای کشورهای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد دفاع و مقاومت مطرح است.

الهی‌نژاد افزود: هدف از برگزاری همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت»، تبیین مکتب شهید سلیمانی با رویکردهای علمی و تحلیل‌های عقلانی و ورود اقشار خاص و تحصیل‌کرده جامعه از حوزه و دانشگاه به موضوع مکتب و مرام شهید سلیمانی است.  

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «به حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان یک فرد نگاه نکنیم، بلکه باید به آنان به عنوان یک مکتب نگاه کرد»، گفت: ماندگاری اندیشه و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در جامعه وابسته به کارهای علمی و تحقیقات عقلانی پیرامون این مکتب است.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی خاطرنشان کرد: اندیشه شهید سلیمانی دارای شاخصه‌هایی نظیر انقلابی‌گری، ولایت‌مداری، استکبارستیزی و فرهنگ انسانیت و معنویت است.

نوشته های مشابه
اهمیت تشخیص اولیه در سرطان پستان
برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در قم
برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد قم معرفی شدند
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.