تاکسی زائر در قم راه‌اندازی می‌شود

سرپرست سازمان تاکسیرانی قم از راه‌اندازی تاکسی زائر و تاکسی مارکت در قم خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم برای سال جدید و با آغاز سفرهای نوروزی بتوانیم سرویس‌های مناسبی به زائران و مسافران ارائه داده و خدمات رفاهی مناسبی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تاکسی زائر در قم راه‌اندازی می‌شود
شناسه : 48105 | انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک، راه‌اندازی تاکسی زائر را یکی از خدمات جدید شهرداری در جهت تأمین رفاه زائران در قم دانست و اظهار داشت: قم، مشهد و شیراز سه شهری هستند که زائرپذیر بوده و علاوه بر زائر، تعداد قابل‌توجه ای مسافر فصلی نیز دارند.

وی، تقاضاهای متفاوت را در شهر موردبررسی قرارداد و افزود: بر اساس نیازسنجی انجام‌شده، دو نوع تاکسی جدید به نام تاکسی زائر و تاکسی مارکت تعریف‌شده و از طرف سازمان مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در حال پیگیری آن هستیم.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی تاکسی ‌داریم که به علت محدودیت‌های کرونایی از ظرفیت‌های آن‌ها به‌خوبی استفاده‌نشده و این افراد در اولویت انتخاب برای این دو نوع سرویس جدید در ناوگان تاکسیرانی هستند.

وی تعریف دو اپلیکیشن جدید برای استفاده از تاکسی زائر و تاکسی مارکت را عنوان کرد و گفت: استفاده از این دو نوع تاکسی محدودیتی نداشته و همه می‌توانند از آن استفاده کنند، اما مسیرهای تردد تاکسی زائر با توجه به هماهنگی که با اداره کل میراث فرهنگی انجام‌شده، در مسیرهای گردشگری بوده و متقاضیان می‌توانند با یک نرخ مشخص از شهر بازدید کنند.

نیک ادامه داد: برای تاکسی مارکت نیز بخشی از هزینه تاکسی را فروشگاه‌ها پرداخت کرده و بخشی دیگر از نرخ کرایه سهم مسافر خواهد بود.

وی، انتخاب رانندگان را بر اساس امتیاز و ظرفیت‌های آن‌ها دانست و تأکید کرد: توانمندترین رانندگان برای تاکسی زائر و تاکسی مارکت انتخاب می‌شوند و باید فاکتورهای موردنیاز برای جابه‌جای زائر و مسافر را رعایت کنند.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم همچنین از طراحی سامانه معرفی اماکن تاریخی و گردشگری خبر داد و گفت: با نصب و راه‌اندازی سامانه گردشگری مسافران و زائران هنگام تردد در شهر می‌توانند به‌صورت خودکار و در قالب صوت و تصویر با المان‌ها و مراکز تاریخی و گردشگری شهر آشنا شوند.

نیک با ابراز امیدواری برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر تاکسی زائر و تاکسی مارکت خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برای سال جدید و با آغاز سفرهای نوروزی بتوانیم سرویس‌های مناسبی به زائران و مسافران ارائه داده و خدمات رفاهی مناسبی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.