۳۵ هزار خانواده قمی زیرپوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه ۳۵ هزار خانواده زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند، گفت: دو هزار مددجوی معلول و سالمند در ۱۰ مرکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۳۵ هزار خانواده قمی زیرپوشش بهزیستی هستند
شناسه : 47953 | انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مهدی پهلوانی مدیرکل بهزیستی قم در نشست خبری با اصحاب رسانه قم که در آسایشگاه سالمندان و معلولان قم برگزار شد، اظهار کرد: این آسایشگاه در حال حاضر قدیمی‌ترین و بزرگترین مرکز نگهداری معلولان و سالمندان آقا در استان قم است که از ۳۲۰ معلول و ۱۰۰ سالمند مراقبت می‌کند.

وی افزود: ۳۵ هزار خانواده دارای پرونده در اداره‌کل بهزیستی قم هستند که از این تعداد، ۲۲ هزار پرونده به معلولیت اختصاص دارد.

مدیرکل بهزیستی قم تصریح کرد: ۲ هزار نفر از معلولان و سالمندان نیازمند نگهداری در مراکز خاص هستند که ۴۲۰ نفر از آنان در این مرکز، مراقبت می‌شوند.

پهلوانی از مؤسسات خیریه به عنوان شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی یاد کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ مرکز شبانه‌روزی به معلولان و سالمندان در قم خدمات می‌دهند و ایتام، بهبودیافتگان و آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز مراکز جداگانه‌ای دارند.

وی با قدردانی از مشارکت‌های مردمی و همراهی علما و خیرین استان قم، تأکید کرد: اگر خیرین نباشند، بسیاری از کارها بر زمین می‌‌ماند؛ سازمان بهزیستی به تنهایی قادر به تأمین هزینه‌های تحصیلی، توانمندسازی و توان‌بخشی مددجویان نیست.

مدیرکل بهزیستی قم همچنین از تلاش‌های بی‌وقفه مددکاران و مربیان مراکز قدردانی کرد و گفت: این عزیزان با عشق و علاقه خاصی به مددجویان خدمات می‌دهند در حالی که دوام آوردن در این مراکز واقعاً کار ساده‌ای نیست.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.