کودکان را از مسجد دلسرد نکنید/ مسجد پاتوق پیرمرد‌ و پیرزن‌ها نیست

حجت‌الاسلام تراشیون با بیان اینکه مسجد یک فرصت تربیتی است و نباید به پاتوق پیرمرد و پیرزن‌ها تبدیل شود، گفت: اگر کودکان در مسجد بازی می‌کنند نباید به آنها تشر بزنیم و آنها را از مسجد دلسرد کنیم؛ در گذشته علما در مسجد درخت گردو می‌کاشتند تا کودکان به بهانه آن درخت به مسجد بیایند، بنابراین باید کاری کنیم که مسجد محل حضور کودکان باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کودکان را از مسجد دلسرد نکنید/ مسجد پاتوق پیرمرد‌ و پیرزن‌ها نیست
شناسه : 47866 | انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف خلقت انسان این است که در مسیر بندگی خدا قرار بگیرد، اظهار کرد: یکی از وظایف والدین این است که نسل خود را بنده خدا پرورش بدهند و این تربیت هم شدنی است و پیچیدگی خاصی ندارد.

وی با بیان اینکه ما در جامعه‌ای نفس می‌کشیم که بستر خوب شدن برای آنها فراوان است، گفت: امروز اگر ما بخواهیم نسلی را خوب تربیت کنیم ابزار آن وجود دارد به این شرط که ما از ظرفیتی که خدا به ما ارزانی کرده استفاده کنیم زیرا تربیت کار پیچیده‌ای نیست و می‌شود آن را انجام داد و به همین خاطر خداوند آن را بر عهده والدین گذاشته است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: اولین ظرفیت، مجالس و محافل اهل‌بیت(ع) است که حقیقتا برکتی است که خداوند در جامعه ما گسترانده و به همین دلیل بزرگان تأکید داشتند که فرزندان خود را به مجالس اهل‌بیت ببرید ولو به اندازه خوردن یک استکان چای زیرا با این کار دنیا و آخرتشان را بیمه می‌کنیم.

*انسان هرچه به اهل‌بیت(ع) نزدیک‌تر شود اثرش بیشتر است

کارشناس خانواده حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امروز شیطان‌صفتان به دنبال این هستند که اهل‌بیت(ع) را در نگاه نسل جدید پایین بیاورند، گفت: ظرفیت دوم این است که فرزندان خود را به زیارت قبور اهل‌بیت(ع) ببریم زیرا در زیارت اهل‌بیت(ع) سازندگی و رشد اتفاق می‌افتد و انسان هر چه به اهل‌بیت(ع) نزدیک‌تر شود، اثرش بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه زیارت علاوه بر آثار تربیتی دنیایی آثار آخرتی هم دارد و انسان را از گرفتاری قیامت نجات می‌دهد، گفت: طرفداران اندیشه مادی به جای زیارت و توسل به اهل‌بیت(ع)، مکان‌های تفریحی و گردشگری را ترویج می‌کنند و می‌بینیم که سال می‌آید و می‌رود ولی کودک خود را زیارت نمی‌برد در حالی که سفرهای تفریحی به هیچ وجه قطع نمی‌شود.

تراشیون، سومین ظرفیت تربیت دینی جامعه ما را مساجد دانست و گفت: اگر ما می‌خواهیم نسل‌مان خوب تربیت شود باید کودکان را به محیط مسجد ببریم زیرا حضور در آن مکان اثرات تربیتی دارد؛ حضرت زهرا سلام الله علیها، فرزندان خود را حتی برای بازی به مسجد می‌فرستادند زیرا حضور در مسجد بر روی رفتار کودکان تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه مسجد یک فرصت تربیتی است و نباید به پاتوق پیرمرد و پیرزن‌ها تبدیل شود، گفت: اگر کودکان در مسجد بازی می‌کنند نباید به آنها تشر بزنیم و آنها را از مسجد دلسرد کنیم؛ در گذشته علما در مسجد درخت گردو می‌کاشتند تا کودکان به بهانه آن درخت به مسجد بیایند، بنابراین باید کاری کنیم که مسجد محل حضور کودکان باشد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: تربیت همیشه به سخنرانی نیست بلکه همین حضور در مساجد، کودکان را در ریل تربیت قرار می‌دهد.

وی پدر و مادرها را از ظرفیت‌های تربیت دینی دانست و گفت: کم نیستند مادرانی که بچه‌های خود را با وضو شیر می‌دهند و برای تربیت دینی دلسوزی می‌کنند ولی یکی از عواملی که این فرصت را تضعیف می‌کند، مشغولیت بیش از حد مادران است که منجر به بی تفاوتی والدین نسبت به تربیت فرزندان می‌شود.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
اتمام عملیات زیرسازی و بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.