۶۰درصد ناوگان تاکسیرانی قم فرسوده است

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت تاکسی‌های درون‌شهری طی چند سال گذشته، گفت: هم‌اکنون ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی قم فرسوده شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۶۰درصد ناوگان تاکسیرانی قم فرسوده است
شناسه : 46712 | انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک در جلسه شورای سازمان مدیرت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، اظهار داشت: برای اولین‌بار نرخ بهای خدمات رانندگان تاکسیرانی قم در بهمن‌ماه سال جاری تصویب شد که این مسئله با رضایت نیروهای این سازمان همراه شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه بدهی سازمان به نیروها و شرکت‌های طرف قرارداد تا حدود بسیار زیادی تسویه شده است، ابراز کرد: بیش از ۲ میلیارد تومان کمک در دوران شیوع کرونا در سازمان تاکسیرانی قم از منابع داخلی تأمین‌شده است.

وی اقدامات شهرداری قم در خصوص واکسیناسیون عمومی رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از نیروهای تاکسیرانی واکسینه شدند و قم بعد از شهر کرج دومین شهری بود که توانست رانندگان خود را واکسینه کنند.

نیک خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۸ هزار نفر در رسته‌های مختلف با سازمان تاکسیرانی فعالیت می‌کنند که با برون‌سپاری اقدامات این سازمان، نیازها و مطالبات مردمی بسیار بهتر از گذشته انجام و بروکراسی‌های قبلی حذف‌شده است.

وی با بیان اینکه در ۵ سال اخیر نوسازی تاکسی‌های قم به دلیل شرایط مالی متوقف‌شده است، گفت: ۳۲۰۰ تاکسی از مجموع حدود ۶ هزار تاکسی فعال فرسوده است که ۶۰ درصد کل ناوگان را تشکیل می‌دهد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به تخصیص ۲۰ میلیارد تومان جهت نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی، ابراز کرد: قیمت هر دستگاه تاکسی در دو سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش‌یافته است.

وی اذعان کرد: متمم بودجه سال جاری سازمان با ۱۶ درصد افزایش به ۸۳ میلیارد ریال رسیده است، همچنین بودجه سال آینده این سازمان نیز با افزایش ۱۸ درصدی به ۹۷ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.