برگزاری کارگاه نقاشی خط «فاطمی» در قم +تصاویر

کارگاه دو روزه‌ نقاشی‌خط «فاطمی» با حضور روح‌الله دلخانی مدرس دانشگاه سوره و الزهرا با استقبال استادان و هنرمندان خوشنویس، گرافیست و نقاش قم مواجه شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری کارگاه نقاشی خط «فاطمی» در قم +تصاویر
شناسه : 45928 | انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، کارگاه نقاشی خط «فاطمی» با حضور روح الله دلخانی مدرس دانشگاه سوره و الزهرا و استادان و هنرمندان خوشنویس، گرافیست و نقاش قم برگزار شد.

استاد دلخانی در ابتدای این کارگاه که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شد به ملزومات و شرایط کار نقاشی‌‎خط از قبیل گارد نشستن، نکات جزئی اما پر اهمیت از جمله؛ فضای کار تا نوع زیردستی، صبر و استمرار در کار و تمرین اشاره کرد. دلخانی در این بخش همچنین انواع تکنیک‌های نقاشی‌خط، کاغذ و دیگر بسترهای کار و کار با مواد و ابزار مختلف را بررسی کرد.

بخش عملی کارگاه نیز با آموزش خط «ژوفا» که ابداعی استاد دلخانی بود، آغاز شد. این خط برگرفته از خطوط ایرانی‌ است و در تلفیق برخی قوائد خط چینی و ژاپنی‎ شکل گرفته است. در این بخش تأکید استاد دلخانی بر خلاقیت هنرجو، عدم تقلید محض از قواعد و پویایی در نگارش این خط بود.

در روز دوم برگزاری این کارگاه، روح الله دلخانی به آموزش ترکیب‌بندی، توجه به فضای منفی و کار با مواد مختلف از جمله؛ وایتکس،‌ مرکب، رنگ و ماژیک پرداخت.

از نکات قابل توجه این کارگاه استقبال و حضور اساتید خط و خوشنویسی قم از جمله علی رضائیان، زین العابدین اسماعیلی، رضا شیخ محمدی بود.

همچنین در میانه برگزاری کارگاه نقاشی خط فاطمی، حجت الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از این کارگاه بازدید کرد.

واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری قم در آینده نزدیک و در ادامه این کارگاه، دوره پیشرفتۀ نقاشی خط را با حضور روح الله دلخانی برگزار می‌کند.

نوشته های مشابه
اهمیت تشخیص اولیه در سرطان پستان
برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در قم
برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد قم معرفی شدند
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.