لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه پارکینگ در قم

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم با تأکید بر تغییر رویکرد شهرداری در نحوه توسعه پارکینگ، گفت: هزینه‌های تملک زمین برای توسعه پارکینگ بسیار بالا بوده و باید رویکرد شهرداری در ساخت پارکینگ تغییر کرده و به سمت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حرکت کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه پارکینگ در قم
شناسه : 45914 | انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی رمضانی با اشاره به اهمیت توسعه پارکینگ در شهر قم، اظهار کرد: تا امروز برای توسعه پارکینگ، شهرداری با سرمایه خود اقدام به ساخت پارکینگ کرده است.

وی با تأکید بر تغییر رویکرد شهرداری در ساخت پارکینگ افزود: هزینه‌های تملک زمین برای توسعه پارکینگ بسیار بالا بوده و باید رویکرد شهرداری در ساخت پارکینگ تغییر کرده و به سمت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حرکت کند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم ابراز کرد: باید با همکاری بخش خصوصی و با تعریف مبناهایی جدید کسری پارکینگ در مناطق را جبران کنیم و این کار روش‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد.

وی، خرید پارکینگ از بخش خصوصی را یکی از راه‌های تأمین پارکینگ در مناطق دانست و اذعان کرد: در حال حاضر ما درآمدی از حذف پارکینگ در مناطق داریم که باید برای آن برنامه‌ریزی کرده و با تجمیع آن بخشی از کسری پارکینگ مناطق را جبران کنیم.

رمضانی به تفاوت هزینه ساخت هر پارکینگ با مبلغ دریافتی از حذف پارکینگ اشاره و تصریح کرد: باید شهرداری و شورای شهر تدبیری برای این موضوع اندیشیده و این دریافت حذف پارک را برداشته و آن را به کسری پارکینگ تبدیل کنند.

وی اضافه داد: وقتی هزینه ساخت پارکینگ خارج ازملک برای پیمانکار بیشتر از ساخت پارکینگ در ملک خودش می‌شود اقدام به حذف پارکینگ نکرده و بخشی از مشکلات شهرداری برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم یادآور شد: تملک زمین هزینه سنگینی برای شهرداری داشته و شهرداری تنها هزینه ساخت پارکینگ را از مالک می‌گیرد و هزینه تملک زمین محاسبه نمی‌شود و این موضوع نیاز به تغییر تفکر و نگاه سازمانی در شهرداری دارد.

وی به برنامه حال حاضر شهرداری در توسعه پارکینگ اشاره کرد و گفت: به مناطق اعلام‌شده زمین‌های مناسب برای پارکینگ را مشخص کرده و اعلام کنند تا بتوانیم به کمک بخش خصوصی، پارکینگ احداث کنیم.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.