کلاهبرداری جوان دهه هشتادی با شگرد رمز ارز

فرمانده انتظامی قم گفت: متهم ۲۰ ساله که خود را در فضای مجازی استاد ارز دیجیتال معرفی و از هموطنان بیش از ۱۰ میلیارد و ششصد میلیون ریال در گروه‌های تلگرامی کلاهبرداری کرده بود، با تلاش مأموران پلیس فتا استان قم شناسایی و دستگیر شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبرداری جوان دهه هشتادی با شگرد رمز ارز
شناسه : 45286 | انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی اظهار کرد: در پی شکایت‌های متعدد افراد مبنی بر اینکه شخصی با یک آی‌دی تلگرامی و هویت مستعار از طریق انجام تبلیغات در گروه‌های تلگرامی و معرفی خود به عنوان استاد ارز دیجیتال حساب بانکی آن‌ها را تخلیه کرده است، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

وی افزود: متهم پس از آشنایی با افراد در فضای مجازی با وعده سودهای هنگفت، آنها را ترغیب به ایجاد کیف پول کرده و در حین آموزش مراحل، می‌خواسته تا رمز ۱۲ کلمه‌ای را در اختیار وی قرار دهند سپس با دسترسی به کیف پول‌شان، اقدام به برداشت مبالغ ارز دیجیتال می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان گفت: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم در یکی از شهرهای شمال کشور شناسایی شد و مأموران پس از اخذ نیابت قضایی به این محل اعزام شده و فرد را دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه با بررسی ریز تراکنش‌های مالی حساب متهم مشخص شد گردش حساب وی در چند ماهه اخیر بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است، تصریح کرد: در بررسی سوابق این متهم ۲۰ ساله مشخص شد وی از مجرمان سابقه‌دار در حوزه فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه این پرونده ۲۹ نفر شاکی دارد، گفت: در نهایت متهم طی تحقیقات پلیس و با توجه به شواهد موجود به جرم خود اعتراف و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.