قم به مرکز عرضه فرهنگ و هنر شیعی تبدیل شود

رئیس حوزه هنری قم با اشاره به ظرفیت دینی و فرهنگی قم از منظر گردشگری رویداد، گفت: قم می‌تواند به مرکزی برای ارائه فرهنگ و هنر شیعی تبدیل شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم به مرکز عرضه فرهنگ و هنر شیعی تبدیل شود
شناسه : 44926 | انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، محمدعلی روزبهانی رئیس حوزه هنری قم و علیرضا ارجمندی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در نشستی، زمینه‌های مشترک همکاری را بررسی کردند.

رئیس حوزه هنری قم در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری استان قم در حوزه ادبیات پایداری گفت: «قم در مسیر اردوهای راهیان نور قرار دارد اما متأسفانه کسانی که در این مسیر مهمان ما هستند اقامتی کوتاه مدت در شهر قم دارند در صورتی که قم بستر شکل گیری انقلاب و اتفاقات مرتبط با آن بوده و از منظر گردشگری رویداد می‌تواند یکی از مقاصد این اردوها باشد.»

وی همچنین با اشاره به حضور طلاب و دانشجویان با گرایش ادیان در قم گفت: «قم یکی از جهان‌شهرهای معدود دنیاست و سالانه خیل بسیاری از گردشگران و زائران از اقصی نقاط دنیا راهی قم می‌شوند. با چنین ظرفیتی قم می‌تواند به مرکزی برای ارائه فرهنگ و هنر شیعی تبدیل شود.»

در ادامه علیرضا ارجمندی مدیر کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان قم ضمن استقبال از همکاری دو نهاد در حوزه گردشگری گفت: «میز گردشگری دینی که در میراث فرهنگی قم تشکیل شده زمینه مناسبی برای همکاری در عرصه هنر و رویدادهای دینی با مراکزی چون حوزه هنری‌ قم است. این میز با اهداف کاربردی و با هدف تولید محصول شکل گرفته است.»

وی با اشاره به پیشنهاد رئیس حوزه هنری در حوزه گردشگری رویداد گفت: «انقلاب اسلامی خاستگاهی دینی دارد و بستری مناسبی برای گردشگران علاقه‌مند به این حوزه است.»

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
اتمام عملیات زیرسازی و بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.