برگزیدگان استانی جشنواره «فانوس» در قم تجلیل شدند

برگزیدگان استانی پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، معرفی و تجلیل شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان استانی جشنواره «فانوس» در قم تجلیل شدند
شناسه : 43998 | انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دفاع‌پرس قم، برگزیدگان استانی پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات فرهنگی هنری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم امروز در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان معرفی و تجلیل شدند.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام «علی لقمان‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهمیت هنر در ماندگاری، نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس امروز بیش از هر زمان دیگری خود را نشان داده است.

وی افزود: بر همین اساس باید با تأسی به سیره حضرت زینب(س) که فرمودند «ما رأیت الّا جمیلا» همه هنر خود را در ثبت جریان عاشورایی فرهنگ ایثار و شهاددت بکار بریم.

همچنین حجت‌الاسلام «عباس محسنی» مدیرعامل مؤسسه فرهنگی «در انتظار فردایی دیگر»، با اشاره به تاثیر تولیدات سینمایی بر ثبت جریانات دفاع مقدس عنوان کرد: فیلم‌هایی که در مورد شهید باقری و شهید متوسلیان تولید و از رسانه ملی پخش شد، منجر به این شد که نام این دو سردار شهید از اتوبان به یک قهرمانی ملی در جامعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه دو نوع نوستالژیک و بیان حقایق در مورد دفاع مقدس وجود دارد، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس انسان‌های تراز انقلاب ساخته شدند که هر یک می‌توانند دنیا را متحول کنند و لذا نگاه صرف نوستالژیک به جنگ، جفای به نگاه دوم محسوب می‌شود.

در این مراسم، ۳۲ نفر در شش بخش تلویزیونی و سینمایی، تولیدات رادیویی، موسیقی و سرود، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی و بخش آزاد شامل ۱۸ عنوان رقابتی موفق به کسب مقام برگزیده استانی شده و با اهداء هدایایی تجلیل شدند.

بر این اساس، سید علی آقاسید صادق و زینب مشرفیان در بخش مستند کوتاه، دیپلم افتخار، سید مهدی میرغیاثی در بخش داستانی کوتاه، تندیس و محمدحسین طلوعی در همین بخش، لوح تقدیر جشنواره را از آن خود کردند.

در بخش انیمیشن مسعود قاسم‌زاده، زهره ملامحمدی و اسماعیل فضلی‌زاده به ترتیب تندیس، دیپلم افتخار و لوح تقدیر کسب کردند و در بخش نماهنگ نیز علیرضا شیری موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

شیما کرمیانی، فاطمه آقامحمدی، طاهره رئیس جعفری و سمیه حاجی احمدی نیز در بخش مستند گزارشی، موفق به کسب دیپلم افتخار جشنواره شدند؛ ضمن اینکه منیره ماشاءاللهی نیز در بخش پادکست، تندیس جشنواره را کسب کرد.

در نمایش رادیویی، ایوب ماسوری دیپلم افتخار و مهدی آمن لوح تقدیر را از آنِ خود کردند و در بخش موسیقی و سرود نیز حسین جعفری، حسین اسماعیلی و نماینده گروه سرود رایه الهدی، موفق به کسب لوح تقدیر شدند.

در بخش نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، خوشنویسی و عکس، زهرا خمسه، تندیس جشنواره و زهرا نیک و مریم قاسمی دیپلم افتخار و فاطمه عزیزی و محمد رفیعی موحد لوح تقدیر جشنواره فانوس را کسب کردند.

همچنین مهراب اکبری شهپر، محمود مرادی جهان و جلال علی‌نژاد در بخش متن نمایشنامه، موفق به کسب دیپلم افتخار جشنواره شدند.

در بخش آزاد جشنواره در گروه‌های آثار حجمی، نقاشی دیجیتال، داستانی کوتاه و نماهنگ نیز، هانیه علیجانی، زهرا حیدری، فاطمه احمدی و محمدهادی سرانجام، تندیس، محمد ساجدی دیپلم افتخار و محمد هدایتی لوح تقدیر پنجمین جشنواره فانوس را کسب کردند.

در این مراسم همچنین از مجتبی قانونی، داود جلیلی و سید سعید میرصادقی داوران مرحله استانی جشنواره فانوس تقدیر شد.

رونمایی از تابلو‌های سیاه قلم «زهرا نیک» با موضوع چهره‌های شهدا از دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه جشنواره فانوس بود.

در مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی جشنواره ملی فانوس در قم، نمایندگانی از کنگره ملی شهدای استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، صداوسیما، بسیج هنرمندان استان، ارتش و نیروی انتظامی حضور داشتند.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
اتمام عملیات زیرسازی و بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.