طرح «کاهش آلودگی هوا و کنترل آلایندگی هوای شهر» در قم اجرا می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح «کاهش آلودگی هوا و کنترل آلایندگی هوای شهر» به‌زودی با همراهی پلیس راهور در شهر قم اجرایی شده و از حرکت وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی به ویژه در شرایط وارونگی دما جلوگیری می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح «کاهش آلودگی هوا و کنترل آلایندگی هوای شهر» در قم اجرا می‌شود
شناسه : 41696 | انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم، با اشاره به لزوم اجرایی شدن قانون هوای پاک با همکاری تمام ارگان‌ها، اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح «کاهش آلودگی هوا و کنترل آلایندگی هوای شهر» توسط شهرداری قم ایجادشده است.

وی افزود: به‌زودی این طرح با کمک پلیس راهور در شهر قم اجرایی شده و نسبت به متخلفان اعمال قانون می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم سپس به لزوم تغییر نگرش شهروندان در استفاده از حمل‌ونقل پاک نیز اشاره و ابراز کرد: باید برای فرهنگ‌سازی مؤثر در این حوزه کارگروهی جهت هماهنگی بیشتر بین سازمان محیط‌زیست و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و سایر ارگان‌های ذی‌نفع تشکیل شود.

همچنین سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در این نشست گفت: با وجود مصوبه طرح محدوده کم آلاینده (LEZ) در قم، اما این طرح همچنان اجرا نشده و با توجه به شروع فصل پاییز و زمستان، اجرای این طرح بسیار مهم است.

وی با اشاره به عدم اجرای طرح LEZ در قم با وجود مصوبه شورای شهر، تصریح کرد: با توجه به شروع فصل پاییز و زمستان، باید با مشارکت شهرداری قم و پلیس راهور این طرح در محدوده مصوب اجرایی شده و از حرکت وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی به ویژه در شرایط وارونگی دما جلوگیری شود.

وی افزود: طرح های توسعه ای در شهر قم باید بر اساس «زیست محوری» باشد، نه «خودرومحوری» و این موضوعی است که اخیرأ در قانون هوای پاک مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر استفاده هرچه بیشتر شهروندان از دوچرخه و فراهم آوردن زیرساخت های مناسب آن از سوی شهرداری تأکید کرد و گفت: استفاده بیش از حد از موتورسیکلت در شهر قم که آلایندگی آن چندین برابر خودرو است، می‌تواند تبعات بسیار خطرناک زیست محیطی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به آماده شدن سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر قم و مشخص شدن سهم هرکدام از منابع آلاینده، از تلاش برای به‌روزرسانی آن خبر داد و گفت: متأسفانه شاهد هستیم کلانشهر قم در تابستان با گرد و غبار مواجه است و طی دو سال گذشته نیز در روزهای سرد سال به آلودگی هوا ناشی از وارونگی دما مبتلا شده است.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.