لزوم ساماندهی بلوار امیرکبیر قم/ صنوف خودرویی باید به شهرک خودرو منتقل شوند

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به فعالیت صنوف خودرویی در بلوار امیرکبیر، گفت: تعداد این واحدها ۱۲۴ مورد است که بخشی از آنها توسط شهرداری تملک شده و مابقی هم به مرور باید به شهرک خودرو منتقل شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم ساماندهی بلوار امیرکبیر قم/ صنوف خودرویی باید به شهرک خودرو منتقل شوند
شناسه : 39862 | انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر با اشاره به تلاش‌های مدیریت شهری برای بهبود وضعیت هسته مرکزی و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در راستای ساماندهی منظر، برقراری نظم عمومی و آسایش شهروندان و نشاط اجتماعی، برنامه‌های مختلفی توسط شهرداری در نقاط مختلف شهر و به‌ویژه اطراف حرم مطهر اجراشده است.

وی افزود: در این راستا یکی از معضلات منطقه مرکزی شهر بحث سد معبر و حضور متکدیان و دستفروشان بوده که با کار منسجمی که از سال ۱۳۹۴ در شهر آغاز شد، شاهد حذف کامل این مشکل در منطقه مرکزی شهر هستیم و سیما و منظر مطلوبی شکل گرفته و جلوه محدوده حرم مطهر به نسبت گذشته بسیار آبرومندتر شده و نظم کاملی در منطقه برقرار است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم ادامه داد: در بلوار امیرکبیر در محدوده حرم مطهر، شاهد جلوه نازیبایی به دلیل وجود تعداد زیادی صنوف خودرویی هستیم و پیگیر شدیم تا این صنوف به مرور به شهرک خودرو منتقل شوند و این فضا با کاربری مرتبط با محدوده حرم مطهر شکل بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی بلوار امیرکبیر، تصریح کرد: تعداد این واحدها ۱۲۴ مورد است که بخشی از آنها توسط شهرداری تملک شده و مابقی هم به مرور باید جابه‌جا شوند.

متین‌فر، یکی دیگر از مشکلات اطراف حرم مطهر را بازارچه کنار پل حجتیه دانست و گفت: بخشی از آن تملک و تبدیل به فضای سبز شد که برای حل مشکل مابقی این بازارچه نیازمند حمایت مدیریت عالی استان هستیم تا بتوانیم شرایط و جلوه زیبایی برای این محدوده برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: قبرستان‌های محدوده بلوار امیرکبیر نیز یکی دیگر از معضلات ساماندهی منظر شهری در منطقه است که اگر این قبرستان‌ها به عنوان فضای شهری مشخص شود، می‌توان فضایی مطلوب و مورد مطالبه شهروندان ایجاد کرد و رضایت‌مندی عمومی را شاهد بود.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.