جمع‌آوری روزانه ۱۱۳ تن پسماند در منطقه یک قم

مدیر منطقه یک شهرداری قم از جمع‌آوری روزانه ۱۱۳ تن پسماند در سطح این منطقه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵ درصد پسماند منطقه توسط مردم در مبدأ تفکیک می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جمع‌آوری روزانه ۱۱۳ تن پسماند در منطقه یک قم
شناسه : 37774 | انتشار : ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن با اشاره به اهمیت جمع‌آوری پسماند و رفت‌وروب شهر، اظهار کرد: با تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته انجام‌شده، امروز شهر قم یک شهر آراسته و زیبا در کشور شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ میزان پسماند جمع‌آوری‌شده در سطح منطقه یک، روزانه ۱۳۵ تن بوده است، ابراز کرد: با اقدامات فرهنگی و افزایش غرفه‌های دریافت زباله‌های خشک، در حال حاضر روزانه ۱۱۳ تن پسماند در سطح منطقه جمع‌آوری می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قم افزود: یکی از علت‌های کاهش آمار در رابطه با جمع‌آوری زباله، مشارکت‌های مردمی در حوزه تفکیک از مبدأ بوده که در حال حاضر ۵ درصد پسماند منطقه توسط مردم در مبدأ تفکیک می‌شود که با برنامه‌ریزی‌ها به دنبال افزایش این میزان مشارکت عمومی هستیم.

وی تعداد غرفه‌های و ایستگاه‌های بازیافت در منطقه یک را ۸ غرفه دانست و اذعان کرد: شبکه‌های مجازی در مورد تفکیک از مبدأ، برنامه‌ریزی و ارائه آموزش‌های راهبردی به شهروندان در سال‌های گذشته انجام‌گرفته که نقش به سزایی در کاهش حجم پسماند منطقه یک داشته است.

ترکمن ساماندهی چاله کوره‌های محله نوقطار را مورد توجه قرار داد و گفت: این کوره‌ها در منطقه نوقطار به معضلی تبدیل‌شده بود که با همکاری منطقه، اداره رفع تخلفات شهری و سازمان پسماند و با همراهی دادگستری استان این مناطق ساماندهی شده است.

وی با تأکید بر اینکه سالانه حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری پسماند و نگهداری فضای سبز منطقه می‌شود، تصریح کرد: با تلاشی که در سال‌های گذشته در زمینه مکانیزه شدن تجهیزات صورت گرفته، ۳۰ درصد استفاده از نیروی انسانی در سطح منطقه کاهش‌یافته است.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.