نهاد خانواده متولی ندارد/ ۶۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی مشترک است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه نهاد خانواده در کشور متولی ندارد و حمایت‌های لازم از تحکیم و بنیان آن صورت نمی‌گیرد، گفت: بیش از ۶۰ درصد از طلاق ها در ۵ سال اول زندگی اتفاق می‌افتد که ۷۰ درصد این معضل به دلیل نبود مهارت‌های پایه زندگی مشترک است و مسائل اقتصادی و عاطفی نیز نقش مهمی در جدایی‌ها دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نهاد خانواده متولی ندارد/ ۶۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی مشترک است
شناسه : 34908 | انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، رضا ملک‌زاده با بیان اینکه طلاق یکی از ۵ آسیب اول این استان است، گفت: برنامه عملیاتی تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاقریال به عنوان یک برنامه عملیاتی در سطح استان قم در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی اجرا شده‌است.

وی افزود: طلاق به تنهایی آسیب نیست بلکه ناشی از مشکلات و عدم آموزش مهارت‌های لازم در زندگی توسط خانواده و زوجین است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم افزود: در مرکز صیانت از بنیان خانواده قم در سال جاری مباحث مربوط به ترغیب جوانان به ازدواج صحیح، آموزش و مشاوره به زوجین، آموزش های حین و بعد از ازدواج و تحکیم بنیان خانواده به تمام زوجینی که در ۵ سال اول زندگی مشترک قرار دارند، ارائه خواهد شد.

به گفته ملک‌زاده، بیش از ۶۰ درصد از طلاق ها در ۵ سال اول زندگی اتفاق می‌افتد که ۷۰ درصد این پدیده از نبود مهارت‌های پایه زندگی مشترک منشأ می‌گیرد و علاوه بر آن مسائل اقتصادی و عاطفی نیز نقش مهمی در طلاق ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: در مرکز صیانت از بنیان خانواده قم به مدت ۵ سال، مشاوره در زمینه مسائل اقتصادی، عاطفی و روانی به زوجین ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم تأکید کرد: نهاد خانواده در کشور متولی ندارد و حمایت‌های لازم از تحکیم و بنیان آن صورت نمی‌گیرد، اساسی‌ترین نیاز یک خانواده مسکن است و این برنامه هدفمند در تأمین مسکن اجرا نمی‌شود و نوعاً مسکن به عنوان کالای اساسی در سبد زندگی مشترک زوجین در نظر گرفته نشده است.

ملک‌زاده تصریح کرد: در اغلب کشورها یک سوم درآمد خانواده صرف مسکن می‌شود در حالی که وضعیت خرید و اجاره بهای مسکن در ایران بیش از درآمد خانواده‌هاست.

وی یادآور شد: تا زمانی که حمایت‌های لازم از بنیان خانواده انجام نگیرد انبوهی از مشکلات اقتصادی، عاطفی، اعتیاد، استرس، طلاق و سایر تعارضات گریبانگیر آن خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: برای راه اندازی مرکز صیانت از بنیان خانواده قم ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده‌است و در سال‌جاری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای اجرای سند تحول فرهنگی و اجتماعی قم اختصاص یافته‌است.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.