افزایش ۱۸ درصدی مصرف مرغ در قم/ در تأمین مرغ هیچ مشکلی وجود ندارد!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، تفاوت قیمت مرغ با استان‌های همجوار و افزایش غیرمعقول مصرف را دو عامل اصلی در ایجاد وضع فعلی دانست و گفت: شهروندان یقین داشته باشند در تأمین مرغ هیچ مشکلی وجود ندارد و به زودی این مشکلات برطرف خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۱۸ درصدی مصرف مرغ در قم/ در تأمین مرغ هیچ مشکلی وجود ندارد!
شناسه : 34738 | انتشار : ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، مهرداد غنضفری در حاشیه بازدید از کشتارگاه بهاران قم افزود: در نیمه اول سال گذشته حدود ۳۰ تا ۴۰ تن مرغ گرم به بازار عرضه می‌شد و هیچ صفی برای تهیه مرغ وجود نداشت.

وی ادامه: در شرایط فعلی باوجود اینکه روزانه تا حدود ۱۱۷ تن مرغ زنده کشتار و حدود ۸۰ تا ۹۰ تن مرغ گرم و حدود ۲۰ تن مرغ منجمد به بازار تزریق می‌شود، اما باز هم حجم تقاضا کاهش پیدا نکرده و در محل‌های توزیع صف وجود دارد.

غضنفری، تفاوت قیمت با استان‌های همجوار و افزایش غیرمعقول مصرف را دو عامل اصلی در ایجاد شرایط فعلی دانست و گفت: شهروندان یقین داشته باشند در تأمین مرغ هیچ مشکلی وجود ندارد و به زودی این مشکلات برطرف خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: اسفند ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش مصرف داشته ایم که این موضوع جای تأمل دارد.

احمد سمیعی نسب معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم هم در حاشیه این بازدید اظهار داشت: یکی از اولویت‌های بازرسی‌های این سازمان در نوروز ۱۴۰۰ رصد قیمت و پایش بازار مرغ است.

وی ادامه داد: با تلاش ۲۰ اکیپ بازرسی صمت، در روزهای اخیر برای ۲۰ واحدمرغداری که اقدام به تخلف کرده بودند پرونده تشکیل و با صاحبان این واحدها برخورد شد و عمده تخلف این واحدهای مرغداری عرضه مرغ خارج از شبکه توزیع بوده است.

پلمب فروشگاه متخلف توزیع مرغ در قم

مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: این فروشگاه به علت فروش مرغ خارج شده از حالت انجماد به عنوان مرغ گرم با قیمت هر کیلو ۴۰ هزار تومان و احتکار روغن نباتی جامد، با دستور قضایی پلپ شد.

قاسم شعبانی ادامه داد: در این بازرسی که با همکاری نیروهای دامپزشکی و تعزیرات انجام شد از انبار این فروشگاه که در منزل مالک فروشگاه بود ۱۱۹ کیلو مرغ گرم و ۲۷۰ کیلو مرغ قطعه شده شامل شنسل، کتف و بال و ران مرغ منجمد، کشف شد که با تشخیص دامپزشکی مرغ‌های منجمد شده معدوم و ۱۱۹ کیلو مرغ گرم در بازار توزیع می‌شود.

شعبانی افزود: شهروندان می‌توانند با مشاهده تخلفات، به شماره ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ اداره کل تعزیرات اعلام شکایت کند.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.