باز شدن گره خیابان استاد فقیهی در دستان میراث فرهنگی

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: میراث فرهنگی باید گره خیابان استاد فقیهی و طرح‌هایی از این دست را که در محدوده تاریخی قرار گرفته‌اند، باز کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
باز شدن گره خیابان استاد فقیهی در دستان میراث فرهنگی
شناسه : 33844 | انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حسن طلایی با اشاره به مشکل مردم در محدوده بافت تاریخی شهر و تغییرات اعمال شده در طرح تفصیلی این محدوده اظهار کرد: متأسفانه طی چندسال اخیر که این محدوده ۳۱۵ هکتاری توسط شورای عالی معماری و شهرسازی بدون نظر مسئولان شهری و استان مصوب شده مشکلات زیادی برای شهر و شهروندان رخ داده است.

وی با اذعان به اینکه بارها پیگیری شده تا این طرح تغییر پیدا کند، گفت: فریز کردن یک محدوده مشکل‌ساز بوده در حالی که این امکان بود که به صورت لکه‌ای محدوده‌های تاریخی مشخص شده و فریز شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قم، یکی از محورهای دچار مشکل در طرح تفصیلی را خیالان ۱۶ متری استاد فقیهی حدفاصل بلوار عماریاسر تا خیابان ۱۹ دی دانست و افزود: ما چندبار در جلسه با مسئولان راه و شهرسازی و میراث فرهنگی در خصوص این طرح مسائل را مطرح کردیم اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی با تأکید بر اینکه ما در شورا و شهرداری پیگیر هستیم محوطه‌هایی که پروانه دادیم با همان طرح تفصیلی قبلی اجرا شوند، افزود: مذاکرات زیادی با میراث فرهنگی داشتیم تا حداقل بتوانیم مشکل افرادی که ساخت و ساز کردند یا پروانه ساخت دارند حل کنیم اما به سرانجام مطلوبی نرسیده است.

طلایی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی این محدوده و این خیابان تغییر طرح تفصیلی است که با مصوبه کمیسیون ماده پنج و میراث فرهنگی صورت گرفته است، گفت: این تغییرات در پی تعیین محدوده تاریخی شهر قم بوده است.

وی بیان کرد: مشکل اصلی ما بافت تاریخی است و پیگیر بودیم بافت لکه‌ای شود و میراث فرهنگی و مسئولان امر زیر بار نرفتند و البته در کمیته فنی قرار شده، ۶۰ هکتار از این محدوده کاهش یابد که هنوز عملیاتی نشده است؛ به طور کلی میراث فرهنگی باید گره خیابان استاد فقیهی و طرح‌هایی از این دست در محدوده تاریخی را باز کند.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.