جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، مراکز درمانی با افزایش پذیرش بیماران کرونایی مواجه شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم
شناسه : 33751 | انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۴۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۳۵ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۲۲ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۲۶ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۵ نفر از آنها وخیم است.

وی افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچکدام از بیماران کرونایی جان خود را از دست نداده‌اند.

قدیر تأکید کرد: آخرین وضعیت کرونایی در استان را باید به صورت شیب صعودی ملایم، متمایل به تند در روزهای اخیر تشریح کرد، از این رو باز هم باید از همه مردم و هم استانی های عزیز خواست تا با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی، کادر بهداشت و درمان را در ارائه خدمات بهتر یاری رسانند، چراکه آمار از کم شدن رعایت شیوه نامه ها در استان حمایت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه کرد: مردم بدانند که معمولا بعد از افزایش بروز بیماری، آمار بستری ها و مرگ و میرها نیز افزایش خواهد داشت، از این رو نگرانی برای شروع موج جدید کووید۱۹ همچنان در استان وجود دارد.

وی همچنین به ضرورت تشدید نظارت ها اشاره و بیان کرد: سیاست فعلی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، شناسایی، نمونه گیری، رهگیری و قرنطینه بیماران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: البته ما دوست نداریم مردم را تحت فشار قرار دهیم، ولی باید گفت گاهی اوقات انتخاب دیگری وجود ندارد و از این رو از مردم می خواهیم تا با رعایت شیوه نامه ها در روزهای پایانی سال، عید خوبی را در کنار هم داشته باشیم.

قدیر سپس به موفق بودن طرح ممنوعیت تردد شبانه خودروهای شخصی برای جلوگیری از چرخش ویروس اشاره کرد و افزود: جریمه افراد متخلف باید به شدت در دستور کار باشد، ضمن آن که ارسال پیامک جریمه برای متخلفان، هم شائبه فعال نبودن برخی دوربین ها را از بین می بَرَد و هم این که می تواند عاملی بازدارنده در این موضوع باشد.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.