ضرورت جلوگیری از گسترش واحدهای ضایعاتی/ زباله‌گردی نباید به رسمیت شناخته شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه نباید زباله‌گردی را به عنوان یک شغل به رسمیت شناخت، گفت: متأسفانه واحدهای ضایعاتی و به دنبال آن زباله‌گردها به دلیل منافع مالی درحال گسترش هستند در حالی که واحدهای ضایعاتی را باید به مکان‌هایی مثل نواحی صنعتی منتقل کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت جلوگیری از گسترش واحدهای ضایعاتی/ زباله‌گردی نباید به رسمیت شناخته شود
شناسه : 33745 | انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ابرنای قم، محسن بهشتی اظهار کرد: واحدهای ضایعاتی درسطح شهر قم باید جمع آوری شده و کار تفکیک پسماندهای خشک خانگی توسط پیمانکاران مشخص درسایت پسماند البرز انجام شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه واحدهای ضایعاتی و به دنبال آن زباله‌گردها به دلیل منافع مالی درحال گسترش است، خاطرنشان کرد: وجود واحدهای ضایعاتی در تمام نقاط شهر، با طرح تفصیلی شهر قم به هیچ عنوان تطابق نداشته و باید جمع‌آوری شوند.

معاون عمرانی استانداری قم با بیان اینکه ما به دنبال تعطیل کردن مشاغل نیستیم، اظهار داشت: کارها و فعالیت‌های اقتصادی باید بر اساس روال قانونی و با حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه بوده و به درستی ساماندهی شوند.

وی در پایان تصریح کرد: فعالیت زباله‌گردها و برهم زدن سطل‌های زباله، علاوه بر تخریب محیط زیست و رهاکردن زباله‌ها در محیط، چهره شهر را نیز نازیبا کرده و کار جمع آوری پسماندها را با اختلال مواجه می‌کند.

بر اساس اعلام مسئولان امر، درحال حاضر بیش از ۳۵۰ واحد ضایعاتی در سطح شهر قم فعالیت می‌کنند که معضلات متعدد بهداشتی و زیست محیطی را به دنبال داشته و موجب شکایت‌های گسترده مردمی نیز شده‌است.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.