نگران بازگشایی مدارس هستیم/ پردیسان پرخطرترین منطقه کرونایی قم

شهر بیست/ رئیس مرکز بهداشت قم با بیان اینکه اگر کرونای انگلیسی در قم شایع شود، بدون تعارف شاهد روند افسارگسیخته مرگ و میر جوانان و کودکان خواهیم بود، گفت: ما از نوع جهش یافته کرونا نگران هستیم و همین نگرانی و آینده نگری سبب می‌شود تا نتوانیم وجدان خود را برای بازگشایی مجدد مدارس راضی کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگران بازگشایی مدارس هستیم/ پردیسان پرخطرترین منطقه کرونایی قم
شناسه : 31386 | انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران قم، گفت: تمام آمارهای کرونایی قم در میزان ابتلا، پذیرش و فوتی نزولی است و تعداد فوتی های کرونایی قم طی هفته جاری نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت قم افزود: ۸۳ درصد موارد شناسایی ابتلا به کرونا در مراکز سرپایی و گاهی در طرح محله محور شهید سلیمانی انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۷ درصد از مجموع نمونه های پی سی آر کرونایی در قم مثبت است و شهرک پردیسان هم اکنون پرخطرترین ناحیه قم از نظر درگیری و ابتلا به کووید۱۹ است.

کودکان در تیررس کرونای انگیسی

محبی اظهار داشت: اگر عادی پنداری وضعیت کنونی ادامه یابد و کرونای انگلیسی در قم رایج شود بدون تعارف شاهد روند افسارگسیخته مرگ و میر جوانان و کودکان خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی هم اکنون در حرم حضرت معصومه(س)، نانوایی ها، پایانه های مسافربری برون شهری و مراکز شماره گذاری تعویض پلاک اصلاً مطلوب نیست.

وی اظهار داشت: میزان استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز عمومی طی روزهای گذشته با یک کاهش مملوس همراه شده و به کمتر از ۷۵ درصد رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت قم با انتقاد از وضعیت روزبازارهای قم، گفت: وضعیت بهداشتی و اجناسی که در آن عرضه می شود بشدت سلامت جامعه را مورد تهدید قرار می دهد.

وی تاکید کرد: بسیاری از کالاها و اقلام مصرفی که در روزبازارهای قم عرضه می شود فاقد استاندارد، برند و تایید از سوی سازمان استاندارد و غیره است.

محبی همچنین تاکید کرد: طرح شهید سلیمانی اولویت نخست وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا در کشور است.

وی اظهار داشت: قدرت سرایت نوع جهش یافته و انگلیسی کرونا ۵۰ درصد بیشتر از نوع قبلی آن است و تعداد درگیری افراد جوان و کودک نیز در نوع جهش یافته آن بیشتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، تاکید کرد: بازگشایی مدارس در بهمن ماه به دلیل درگیری با آنفولانزا، ویروس کرونا و نوع جهش یافته آن به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

رئیس مرکز بهداشت قم ابراز داشت: ما از ویروس ناشناخته کووید ۱۹ و نوع جهش یافته آن نگران هستیم و همین نگرانی و آینده نگری سبب می شود تا نتوانیم وجدان خود را برای بازگشایی مجدد مدارس راضی کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: وضعیت سرویس رفت و آمد دستگاه های اجرایی به‌شدت غیرایمن، غیربهداشتی و نامطمئن است.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.