نگران بازگشایی مدارس هستیم/ پردیسان پرخطرترین منطقه کرونایی قم

شهر بیست/ رئیس مرکز بهداشت قم با بیان اینکه اگر کرونای انگلیسی در قم شایع شود، بدون تعارف شاهد روند افسارگسیخته مرگ و میر جوانان و کودکان خواهیم بود، گفت: ما از نوع جهش یافته کرونا نگران هستیم و همین نگرانی و آینده نگری سبب می‌شود تا نتوانیم وجدان خود را برای بازگشایی مجدد مدارس راضی کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگران بازگشایی مدارس هستیم/ پردیسان پرخطرترین منطقه کرونایی قم
شناسه : 31386 | انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران قم، گفت: تمام آمارهای کرونایی قم در میزان ابتلا، پذیرش و فوتی نزولی است و تعداد فوتی های کرونایی قم طی هفته جاری نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت قم افزود: ۸۳ درصد موارد شناسایی ابتلا به کرونا در مراکز سرپایی و گاهی در طرح محله محور شهید سلیمانی انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۷ درصد از مجموع نمونه های پی سی آر کرونایی در قم مثبت است و شهرک پردیسان هم اکنون پرخطرترین ناحیه قم از نظر درگیری و ابتلا به کووید۱۹ است.

کودکان در تیررس کرونای انگیسی

محبی اظهار داشت: اگر عادی پنداری وضعیت کنونی ادامه یابد و کرونای انگلیسی در قم رایج شود بدون تعارف شاهد روند افسارگسیخته مرگ و میر جوانان و کودکان خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی هم اکنون در حرم حضرت معصومه(س)، نانوایی ها، پایانه های مسافربری برون شهری و مراکز شماره گذاری تعویض پلاک اصلاً مطلوب نیست.

وی اظهار داشت: میزان استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز عمومی طی روزهای گذشته با یک کاهش مملوس همراه شده و به کمتر از ۷۵ درصد رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت قم با انتقاد از وضعیت روزبازارهای قم، گفت: وضعیت بهداشتی و اجناسی که در آن عرضه می شود بشدت سلامت جامعه را مورد تهدید قرار می دهد.

وی تاکید کرد: بسیاری از کالاها و اقلام مصرفی که در روزبازارهای قم عرضه می شود فاقد استاندارد، برند و تایید از سوی سازمان استاندارد و غیره است.

محبی همچنین تاکید کرد: طرح شهید سلیمانی اولویت نخست وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا در کشور است.

وی اظهار داشت: قدرت سرایت نوع جهش یافته و انگلیسی کرونا ۵۰ درصد بیشتر از نوع قبلی آن است و تعداد درگیری افراد جوان و کودک نیز در نوع جهش یافته آن بیشتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، تاکید کرد: بازگشایی مدارس در بهمن ماه به دلیل درگیری با آنفولانزا، ویروس کرونا و نوع جهش یافته آن به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

رئیس مرکز بهداشت قم ابراز داشت: ما از ویروس ناشناخته کووید ۱۹ و نوع جهش یافته آن نگران هستیم و همین نگرانی و آینده نگری سبب می شود تا نتوانیم وجدان خود را برای بازگشایی مجدد مدارس راضی کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: وضعیت سرویس رفت و آمد دستگاه های اجرایی به‌شدت غیرایمن، غیربهداشتی و نامطمئن است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.