تحصیل ۷۰ هزار دانشجو در قم

شهر بیست/ مدیرکل سیاسی استانداری و دبیر کمیسیون دانشجویی قم گفت: در حال حاضر ۳۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان قم فعالیت دارند و بیش از ۷۰ هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند که از این تعداد، ۵۵ درصد دانشجویان استان پسر و ۴۵ درصد دختر هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تحصیل ۷۰ هزار دانشجو در قم
شناسه : 29847 | انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مرتضی بابایی با اشاره به شانزدهم آذر روز دانشجو، گفت: در حال حاضر ۳۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان قم فعالیت دارند و بیش از ۷۰ هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، ۵۵ درصد از دانشجویان استان پسر و ۴۵ درصد دختر هستند،‌ همچنین ۶۰ درصد دانشجویان بومی و ۴۰ درصد غیربومی اند.

وی افزود: در دانشگاه‌های استان بیش از ۲۰۰ تشکل فرهنگی، علمی و پژوهشی فعالیت دارند و ۱۶۰ نشریه علمی و فرهنگی در دانشگاه‌های قم چاپ می‌شود؛ تدوین سالانه حدود سه هزار و ۵۰۰ پایان نامه در دانشگاه‌های استان که تأثیر زیادی در کاربردی شدن موضوعات تحقیقات و همچنین تعامل سازنده بین دانشگاه و صنعت دارد از دیگر ظرفیت‌های استان قم در این بخش است.

مدیرکل سیاسی استانداری و دبیر کمیسیون دانشجویی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش رضایتمندی دانشجویان استان، تأکید کرد: از طریق ایجاد نشاط و بالندگی بیشتر در دانشگاه های قم و استفاده از ظرفیت های دانشگاهی در توسعه پایدار استان برای تقویت رضایتمندی دانشجویان تلاش می‌کنیم.

بابایی گفت: تکریم دانشجویان، استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در امور مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی با هدف افزایش نشاط در دانشگاه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و آزاد فکری، همواره در جلسات کمیسیون دانشجویی استان مورد تأکید قرار گرفته و برای اجرای آن، برنامه‌های متنوع تدارک دیده شده است.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته مشکل خاص و جدی در عرصه‌های دانشجویی در قم وجود ندارد و یک محیط آرام و به دور از تنش با رویکرد علمی را در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بدون شک دانشجویان، به ویژه دانشجویان عزیز در استان قم عامل موثر رشد و بالندگی خواهند بود و حضور و مشارکت پررنگ آنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، با روحیه حق طلبی، پرسشگری و دانش اندوزی می تواند آینده همراه با موفقیت کشور را تضمین کند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.