خطرات سیلاب ناشی از کوه یزدان جدی گرفته شود

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به نقاط بحرانی پیرامونی شهر قم در وقوع سیلاب، بر لزوم مدیریت خطرات ناشی از کوه یزدان تأکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خطرات سیلاب ناشی از کوه یزدان جدی گرفته شود
شناسه : 29629 | انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با اشاره به نقاط بحرانی پیرامون شهر قم که خطر سیلاب در قم را افزایش می‌دهند، اظهار داشت: کوه یزدان که در شرق قم و در فاصله چند کیلومتری خارج از حریم قرارگرفته، یکی از نقاط بحرانی در حریم است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: گاهی شدت روان‌آب‌هایی که از این کوه جاری می‌شود بسیار زیاد است که وارد شهر شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

سامع تصریح کرد: در سال‌های گذشته چند مورد آب‌گرفتگی در جاده جعفریه و جاده اراک داشتیم و یک مورد آن سال گذشته اتفاق افتاد که خوشبختانه با پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته بود، کنترل شد.

وی ادامه داد: با بازدیدهایی که مدیریت بحران استان با دستگاه‌هایی مثل راه‌آهن و سایر دستگاه‌ها از پیش انجام داده بودند و با اقداماتی پیشگیرانه‌ای که انجام شده بود بخشی از این موضوع کنترل شد ولی اگر میزان این روان‌آب بیشتر می‌شد و این پیش‌بینی‌ها انجام نشده بود، ممکن بود اتفاقی که در شیراز افتاد، در قم هم رخ می‌داد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با ابراز نگرانی از خطرات روان‌آب‌های این کوه تأکید کرد: باید به فکر این موضوع بود و برای روان‌آب‌هایی که از کوه یزدان و پیرامونش به سمت ورودی‌های شهر راه می‌افتد، فکری شود.

سامع بر لزوم ورود دستگاه‌های دیگر ازجمله منابع طبیعی و راه شهرسازی در مدیریت نقاط بحرانی خارج شهر، تصریح کرد: لازم است که دوستان هماهنگی‌های لازم را انجام بدهند و ما هم در هر بخشی که بتوانیم کمک می‌کنیم تا شهر از خطرات وقوع سیلاب‌ها در امان بماند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.