جلب مشارکت نخبگان و مردم در تدوین برنامه پنج ساله دوم مدیریت شهری

شهر بیست/ معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: نظرسنجی مردمی و نخبگانی در راستای تدوین برنامه پنج ساله دوم مدیریت شهری از سوی شهرداری قم در حال اجراست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جلب مشارکت نخبگان و مردم در تدوین برنامه پنج ساله دوم مدیریت شهری
شناسه : 27861 | انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن رنجبر از مراحل تدوین برنامه پنج ساله دوم مدیریت شهری خبر داد و اظهار داشت: با توجه به قرارگیری در آخرین ماه‌های برنامه‌ اول پنج ساله مدیریت شهری، نیاز به بررسی وضعیت و راهی که آمده‌ایم به منظور اتخاذ رویکرد در تدوین برنامه دوم پنج ساله احساس می‌شد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با تاکید بر اهمیت نگاه واقع‌بینانه به وضع موجود برای تدوین برنامه دوم پنج ساله افزود: در همین راستا دو رسته نظرسنجی در دستور کار قرار گرفته که یکی نظرسنجی مردمی است و دیگری نظرسنجی از نخبگان که می‌توانند در این نظرسنجی، نیازها و اولویت‌های مدیریت شهری را انتخاب کنند.

رنجبر با اشاره به طرح دو سؤال از مردم در این نظرسنجی تاکید کرد: در سؤال اول نظر مردم در رابطه با برجسته‌ترین اقدامات شهرداری در پنج ساله گذشته پرسیده می‌شود که می‌توانند به طریق اولویت نظرات خود را مشخص کنند و در سؤال دوم نیز نیازهای پنج ساله آینده به منظور پیش‌بینی اولویت‌های تدوین برنامه پنج ساله دوم از سوی مردم تعیین می‌شود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم به اتخاذ نظرات نخبگان در اجرای این نظرسنجی نیز اشاره و تصریح کرد: در بخش دیگر نظرسنجی‌ها، فرم‌های نظرسنجی طراحی شده و در اختیار نخبگان شهر از جمعه مسئولان استانی، اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه قرار گرفته است.

به گفته وی، فرم‌های نظرسنجی نخبگان در اختیار استاندار و مدیران دستگاه‌های استانی، اعضای شورای شهر، سازمان برنامه و بودجه، اساتید دانشگاه و حوزه و برخی دیگر از نخبگان استان قرار گرفته و آن‌ها می‌توانند به سؤالات نظرسنجی به صورت تشریحی پاسخ بدهند.

رنجبر از بارگذاری نظرسنجی مردمی بر روی پورتال شهرداری قم خبر داد و افزود: در تلاش هستیم که با انتشار نظرسنجی در دیگر بسترهای فضای مجازی، مشارکت بیشتری از سوی مردم را جذب کنیم.

نوشته های مشابه
احتمال عزل چند مدیر استانی/ شرایط واگذاری زمین به مردم تسهیل شود
فعالیت سالم شوراهای استان قم زبانزد است
شوراها تبلور حضور مردم هستند
مسئولان با تصمیمات شوراهای شهر و روستا همراهی کنند
تشدید نظارت بر تاکسی‌های شهر قم/ شهروندان تخلفات را گزارش دهند
شهرک بازیافت احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.