جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام جدیدترین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان، تأکید کرد: با برگزاری هرگونه تجمع مخالفیم و سیستم بهداشت و درمان قم تحمل کرونای کودکان را ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 26630 | انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت از مبتلایان کرونا ویروس در قم اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و ششم شهریور ماه ۱۳۵ نفر در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه ۹۰ نفر بستری جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان انجام شده است، گفت: ۷۳ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: در حال حاضر ۵۷۸ نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بوده که حال ۱۰۶ نفر آنها وخیم است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر کرونا مثبت جان خود را از دست دادند.

قدیر با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد یک جهش گسترده در حوزه ویروس کرونا در قم بودیم، گفت: بارها اعلام کرده و باز هم می‌گویم کنترل کرونا تنها در دست دانشگاه نیست و همه مجموعه ها باید به بهداشت و درمان استان در راستای جلوگیری از همه گیری مجدد کمک کنند.

وی افزود: باید تا جایی که می‌توانیم تجمعات را کاهش داده و با برگزاری هرگونه تجمع مخالفیم، وضعیت بیمارستان‌ها به گونه‌ای است که پرستاران و پزشکان در حالت فشار گسترده کاری به سر برده و باید تا جای امکان با رعایت مسائل بهداشتی به آنها کمک کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم ادارات به صورت فعالیت‌های دو سوم یک سوم یا دورکاری رفتار کرده و یا ساعت اداری محدودتر شود.

قدیر افزود: در خصوص مدارس نیز نظر ما بر این است که آموزش به صورت غیرحضوری باشد سیستم بهداشت و درمان قم دیگر تحمل کرونای کودکان را ندارد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.