کشف پرونده پیچیده فیشینگ در قم

شهر بیست/ رئیس پلیس فتا قم از شناسایی و انهدام باند متهمان فیشینگ و کشف پرونده مالی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد و ماجرای کشف این پرونده پیچیده را تشریح کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کشف پرونده پیچیده فیشینگ در قم
شناسه : 26537 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی اظهار کرد: شخصی ۲۰ ساله ساکن قم با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مباره با جرائم رایانه‌ای ضمن مراجعه به پلیس فتا قم مبنی بر  کلاهبرداری رایانه‌ای مدعی شد که طی چند روز اخیر واریز و برداشت‌هایی به حساب او شده است که خود او اطلاعی از این جابه‌جایی‌ها نداشته و ممکن است شخصی در حال سوء استفاده باشد.

وی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد مدتی قبل یکی از دوستان او به جهت خرید مایحتاج روزانه، کارت بانکی‌اش را قرض گرفته و به بهانه مفقود شدن، دیگر کارت را بازنگردانده اما طی چند روز پس از مفقودی، تراکنش‌های مختلف از شهرهای گوناگون انجام شده است.

رئیس پلیس فتا قم افزود: با ردگیری دقیق، ابتدا دوست شاکی به عنوان متهم اول احضار شد که او ابتدا منکر دریافت کارت از شاکی شده ولی با بررسی دوربین‌های اطراف محل تردد متهم، سرانجام اعتراف کرد و بیان داشت که کارت را در اختیار شخص دیگری(متهم دوم) در قبال دریافت مبلغی قرار داده و پس از شناسایی و دستگیری متهم دوم، او نیز اقرار کرد که کارت را در اختیار شخص سومی(متهم سوم) در قبال تحویل وجهی قرارداده است که با شناسایی متهم سوم، او نیز دستگیر و پس از اخذ اظهارات لب به اعتراف گشوده و بیان داشت در زمینه ساخت درگاه‌های جعلی بانکی و فیشینگ فعالیت داشته است.

موالی ادامه داد: متهم ردیف سوم در ادامه معترف شد از کارت مذکور شاکی و سایر کارت های موجود جهت واریز وجوهات کلاهبرداری شده از شهروندان استفاده می‌کرده و سپس کارت‌های مذکور را در اختیار شخص مؤنثی جهت مصرف مبالغ از طریق خریدهای اینترنتی و دستگاه های کارت خوان قرار می داده که در نهایت باهمکاری متهم سوم، متهم چهارم نیز دستگیر و به بزه انتسابی همدستی و همکاری با متهمان فوق اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا قم توصیه کرد: شهروندان بایستی در همه حال مراقب اطلاعات هویتی و حساب بانکی خود از جمله کارت‌های بانکی باشند و آن ها را به راحتی در اختیار سایر افراد قرار ندهند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.