آغاز به کار پویش شعر «سفینه النجاه» در قم

شهر بیست/ با توجه به شرایط متفاوت محرم امسال و نیاز به اقامه عزا و تعظیم شعائر در قالب‌های جدید، پویش شعر «سفینه النجاه» به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین و حوزه هنری قم آغاز به کار کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز به کار پویش شعر «سفینه النجاه» در قم
شناسه : 25793 | انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، با توجه به شرایط متفاوت محرم امسال و نیاز به اقامه عزا و تعظیم شعائر در قالب‌های جدید، پویش شعر «سفینه النجاه» به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین و حوزه هنری استان قم آغاز به کار کرد.

در این پویش از شاعران سراسر کشور دعوت شده‌است که در هر شب از دهه اول ماه محرم، اشعار خود را در قالب‌های غزل، رباعی و دوبیتی با موضوع خاص یک از شب‌ها در فضای مجازی منشتر کنند و برای اشتراک گذاری و بازنشر آن به نشانی @adabiatqom در شبکه‌های اجتماعی از جمله ایتا، تلگرام و اینستاگرام ارسال و یا برچسب‌گذاری نمایند.

موضوعات این پویش برای ده شب محرم عبارتند از؛ شب اول؛ مسلم بن عقیل، شب دوم؛ اصحاب حضرت سیدالشهدا (ع)، شب سوم؛ حضرت رقیه (س)، شب چهارم؛ طفلان حضرت زینب (س)، شب پنجم؛ حضرت عبدالله بن حسن، شب ششم؛ حضرت قاسم، شب هفتم؛ حضرت علی اصغر، شب هشتم؛ حضرت علی اکبر، شب نهم؛ حضرت ابوالفضل و شب دهم؛ حضرت سیدالشهدا (ع).

مهلت ارسال اشعار با توجه به موضوع تا ساعت ۲۰ هر شب است و پس از آن انتشار اشعار با موضوع شب بعد آغاز می‌شود.

در پایان این پویش آثار منتشر شده داوری خواهد شد و از آثار برتر تقدیر می‌شود. این پویش با محوریت شعار «الحسین سفینه النجاه» است و آثاری که در محتوای خود به این عبارت پرداخته باشند از امتیاز ویژه‌ای در داوری برخوردار خواهد بود.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.